کاربران عربستان تحریم بن‌سلمان را خواستار شده‌اند

کاربران عربستان تحریم بن‌سلمان را خواستار شده‌اند
دوشنبه 21 تير 1400 - 13:47

فعالان عربستانی در شبکه‌های با ایجاد هشتگ "#تحریم ام‌بی‌سی"، از سیاست‌های ولیعهد کشورشان انتقاد کرده‌اند.

العالم- داغ‌های مجازی

کاربران عربستانی در توییتر، از جنایت‌های "محمد بن‌سلمان" ولیعهد در کشور و خارج از کشور انتقاد و تأکید کرده‌اند که بن‌سلمان میلیاردها دلار بودجه کشور را در راه سرکوب سیاسی هدر می‌دهد.

عربستان سعودی از زمان ولیعهدی محمد بن‌سلمان، به خاطر جنایت‌هایی که در سطح کشور و منطقه صورت می‌دهد دومین کشوری است که بدترین و سیاه‌ترین کارنامه در زمینه حقوق بشر را دارد.

سازمان حقوق بشر "مقاییس"، عربستان سعودی را یکی از بزرگ‌ترین کشورهای "ناامن" در زمینه حقوق بشر توصیف کرده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در تازه ترین گزارش و بیانیه خود عربستان سعودی را به سرکوب شدید فعالان حقوق بشر، منتقدان و مخالفان دولت متهم و اعلام کرد که مقام های عربستان با وجود آزادی برخی مخالفان مطرح رژیم آل سعود در اوائل سال جاری میلادی همچنان با شدت عمل به نقض حقوق منتقدان، مخالفان حکومت و فعالان حقوق بشر ادامه می‌دهند.

در همین راستا، معاون مدیر خاورمیانه سازمان دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که نباید آزاد کردن شماری از مخالفان مطرح سعودی از سوی دولت این کشور را با وجود داشتن حکم ۲۰ سال زندان به علت انتقاد مسالمت آمیز از رژیم آل سعود به معنای کاهش سرکوب توصیف شود.

"مایکل بیج" گفت که دولت سعودی به احتمال فراوان دولت سعودی این مخالفان را در راستای کاستن از فشارهای بین‌المللی و موضع گیری نهادهای حقوق بشری جهانی آزاد کرده است با این وجود هیچ تغییری در سیاست و موضع سعودی ها در باره سرکوب مخالفان دیده نمی‌شود.

مقامات عربستان تاکنون آمار رسمی از شمار زندانیان سیاسی و حقوق بشری این کشور گزارشی منتشر نکرده‌اند اما بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی میدل ایست، سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری آمار زندانیان سیاسی در عربستان را حدود 30 هزار نفر گزارش کرده‌اند که در شرایط دشوار از جمله انواع شکنجه و بدرفتاری قرار دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها