مدیرکل بهداشت استان ذی قار استعفا کرد/ واکنش جریان صدر

مدیرکل بهداشت استان ذی قار استعفا کرد/ واکنش جریان صدر
سه شنبه 22 تير 1400 - 14:41

به دنبال آتش سوزی بیمارستانی در استان ذی قار که به کشته شدن ده‌ها تن منجر شد، مدیر کل بهداشت این استان استعفا کرد.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه شفق نیوز، صدام الطویل، مدیر کل بهداشت استان ذی قار بعد از حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) این استان استعفای خود را تقدیم وزیر بهداشت کرد.

وی گفت: من در این لحظات دردناک استعفای خود را تقدیم می‌کنم و می‌دانم که جان مردم مهم‌تر از این پست است اما دست تقدیر در این حادثه دردناک نقش دارد.

بعد از آتش سوزی بیمارستان امام حسین ذی قار که به کشته شدن ۸۸ تن منجر شد، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور توقف فعالیت مدیر بهداشت ذی قار، مدیر بیمارستان و مدیر دفاع مدنی این استان و انجام تحقیقات در این باره را داد. به گفته منابع براساس نتایج اولیه تحقیقات کوتاهی عمدی موجب آتش سوزی شده است.

در این راستا ائتلاف سائرون وابسته به جریان مقتدی صدر اعلام کرد: دولت فدرال باید به نقش واقعی خود درباره حفظ جان شهروندان عمل کند. کمترین کاری که دولت می‌تواند انجام دهد شناسایی و محاکمه "دستان خبیثی" است که موجب این فاجعه انسانی شده‌اند.

همچنین مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق کشته شدن ۸۸ عراقی در آتش سوزی ذی قار را تسلیت گفت.

وی در توییتی نوشت: ما در راستای همبستگی با ساکنان ذی قار و تمام عراق به دلیل حادثه دردناک آتش سوزی بیمارستان به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم. من به وزیر بهداشت دستور داده‌ام تا هر کمکی که لازم است برای زخمی شدگان انجام دهند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها