فلسطینی ها "گنبد کارتونی" اسرائیل را به باد تمسخر گرفتند

فلسطینی ها
سه شنبه 22 تير 1400 - 19:54

هشتگ # گنبد کارتونی صبح امروز سه شنبه در غزه ترند شد.

العالمداغهای مجازی

هشتگ # (گنبد کارتونی) به دنبال اعلام گردان های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) مبنی بر اینکه مقاومت اسلامی فلسطین موشک هایی دارد که هنوز به کار گرفته نشده و مقاومت عملکرد گنبد آهنین را با تاکتیک های متضاد ناکام گذاشت، از سوی کاربران فلسطینی منتشر شد.

ابوحمزه سخنگوی نظامی گردان های قدس دیروز دوشنبه بر ناکامی شدید به اصطلاح "گنبد آهنین" تاکید کرد و گفت:مقاومت در درگیری با اشغالگران اسرائیلی آنان را مغلوب کرد.

وی افزود:موشک های مقاومت با عبور از نوار غزه به مرکز اسرائیل به ویژه تل آویو،هرتزیلیا ،نتانیا و بئر السبع نفوذ و دستاوردهای نظامی ثبت کرد.

وی گفت این موشک ها علیرغم ادامه محاصره و کنترل گسترده نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی ، ساخت داخلی و تولید جنگی گردان هاست و برخی از موشک ها هنوز به چرخه وارده نشده و درباره اش چیزی نخواهیم گفت.

ابوحمزه افزود: زمانی که می شنویم گنبد آهنین توانسته حدود 90 درصد از موشک های مقاومت را ره گیری کند تاکید می کنیم این ادعا دروغ است و مقاومت از تاکتیک های جدید و متفاوتی در نبرد شمشیر قدس و "البنیان المرصوص " که 51 روز ادامه داشت، استفاده کرد.

وی افزود: مقاومت با تاکتیک جدید، توان گنبد را کاهش داد و با شلیک های متمرکز و فشرده عملکرد آن را مختل و گاهی 100 موشک و بیشتر به یکباره شلیک کرد. البته کمی پیش از هدف گیری برخی مناطق اشغالی، به ما اطلاع دادند کودکانی در منطقه هستند و این ماموریت ها نیز متوقف شد.

در همین راستا و به گفته شبکه اسرائیلی "کان "، آمریکا بودجه لازم را برای تجهیز انبار موشک های گنبد آهنین اختصاص داد.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه نیز چند روز پیش گفت : اسرائیل یک میلیارد دلار از امریکا به عنوان کمک های نظامی فوری درخواست کرد.

این درخواست نیز فقط دو هفته پس از موافقت دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با فروش سلاح به ارزش 735 میلیون دلار به رژیم صهیونیستی مطرح شد .

گراهام در برنامه (فاکس اند فریند) گفت : اسرائیل برای دریافت یک میلیارد دلار به عنوان کمک فوری برای تجهیز باتری های گنبد آهنین ،درخواستی به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ارائه داده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا نیز در اظهارات پیشین خود گفت: آمریکا به تجهیز سامانه گنبد آهنین اسرائیل پایبند است و به گفته روزنامه (یسرائیل هیوم) اسرائیل ،بلینکن گفت : ما علاوه بر کنگره، با اسرائیلی‌ها نیز تعامل می‌کنیم تا از تمامی نیازهای آنها مطلع شویم

بلینکن درخصوص درخواست مالی رژیم صهیونیستی برای تجهیز انبار موشک های گنبد آهنین پس از جنگ اخیر نوار غزه گفت : این مساله در حال بررسی فوری است و امیدواریم بتوانیم با شما همکاری کنیم.

به گفته این روزنامه اسرائیلی بلینکن بار دیگر با تکرار موضع گیری بایدن گفت : اسرائیل حق دارد از خود در برابر موشک هایی که به شهرک هایش شلیک می شود، دفاع کند.

پیش از آن تاریخ و دقیقا اواسط ماه ژوئن،ارتش رژیم صهیونیستی، با توجه به موشک های شلیک شده به نوار غزه به دنبال اقدام شهرک نشینان یهودی در برگزاری راه پیمایی تحریک آمیز درباره مسجد الاقصی باتری های گنبد آهنین را در اراضی اشغالی فلسطین تقویت کرد.

عبداللطیف القانوع سخنگوی جنبش حماس نیز در اظهاراتی مطبوعاتی گفت : راه پیمایی پرچم ها ، نوید بخش شروع درگیری جدیدی برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی است.

پربیننده ترین خبرها