استعفای استاد هاروارد در واکنش به جانبداری این دانشگاه از رژیم صهیونیستی

استعفای استاد هاروارد در واکنش به جانبداری این دانشگاه از رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 23 تير 1400 - 16:32

پروفسور «کورنل وست» به سبب جانبداری دانشگاه آمریکایی «هاروارد» از رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان، از این دانشگاه استعفا کرد.

العالم ـ آمریکا

مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد که پروفسور وست با انتشار نامه استعفای خود در صفحه توییتر نوشت این نامه استعفای من به سرپرست دانشگاه هاروارد است، تلاش خواهم کرد تا حقیقت کامل را در مورد انحطاط حاکم بر دانشگاه که منافع مادی را در اولویت قرار داده، بگویم.

پروفسور وست یک فیلسوف و اندیشمند آمریکایی است که کتاب های بسیاری هم نوشته و در چندین فیلم هالیوودی هم مشارکت داشته است.

پیشتر نشریه آمریکایی «فارین پالسی» در مقاله ای به قلم «استفان والت» استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد و نظریه پرداز مشهور آمریکایی نوشته بود که اکنون زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده به پیوندها و روابط ویژه خود با رژیم صهیونیستی پایان دهد.

در این مطلب با تبیین جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و جنگ ۱۲ روزه، آمده است که تازه ترین دور درگیری‌ها میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان به شیوه‌ای مرسوم پایان یافت، با آتش‌بسی که وضعیت فلسطینیان را بدتر کرده و مسائل مهم و کلیدی نیز بدون رسیدگی باقی مانده است.

نویسنده مقاله سپس بر لزوم توقف حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی تأکید کرد و ادامه داد که درگیری‌های اخیر میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان همچنین شواهد بیشتری ارائه داد مبنی بر این که ایالات متحده دیگر نباید به حمایت بی قید و شرط اقتصادی، نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی ادامه دهد و به جای آن که روابط ویژه با اسرائیل باید مناسبات خود را سطح عادی کاهش دهد.

مقاله سپس در تشریح دلایل آمریکا تاکید کرده که واشنگتن باید به روابط ویژه خود با اسرائیل پایان دهد، رژیم صهیونیستی یک نظام دموکرات لیبرال نیست که در آن همه مذاهب و نژادها از حقوق یکسان برخوردار باشند و اسرائیل طبق «هدف صهیونیسم»، به صورت آگاهانه یهودیت را برتر از باقی نژادها و ادیان می‌داند.

پربیننده ترین خبرها