رزمایش زیردریایی‌های اتمی روسیه در دریای بارنتز

رزمایش زیردریایی‌های اتمی روسیه در دریای بارنتز
شنبه 26 تير 1400 - 09:31

زیردریایی های اتمی روسیه در دریای نروژ و بارنتز رزمایشی برگزار کردند که در جریان آن تسلیحات و تجهیزات جدید مورد استفاده قرار گرفت.

العالم ـ اروپا

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: ناوهای ناتو مستقر در دریای نروژ و بارنتز، رزمایش زیردریایی های اتمی روسیه را زیرنظر داشتند و در مجموع روزانه ۱۹ فروند هواپیمای کشورهای عضو ناتو نیز بر فراز محدوده رزمایش پروازهای تجسسی کردند.

کشتی امدادرسانی روسی «گئورگی تیتوف» و شناور «نیکلای چیکر»، امنیت زیردریایی های شرکت کننده در رزمایش را تامین کردند.

در این رزمایش، زیردریایی های پیشرفته روسی ازجمله زیردریایی های نسل چهارم که مدرن ترین زیردریایی محسوب می شوند، شرکت کردند و به جستجوی دشمن فرضی پرداخته و به سوی اهداف دشمن موشک و اژدر شلیک کردند.

روابط روسیه و ناتو در هفت سال اخیر بشدت پرتنش شده و دو طرف برای قدرت نمایی برای یکدیگر هر سال چند رزمایش برگزار می کنند.

روسیه در اوایل ماه ژوئن (یک ماه پیش) نیز در دریای بارنتز رزمایش برگزار کرد و در آن بیش از ۲۰ ناو و زیردریایی با پشتیبانی ۱۰ فروند هواپیما و بالگرد شرکت داشته و دفاع از مرزهای روسیه در مناطق مجاور قطب شمال را تمرین کردند.

روز هفتم فروردین ماه سال جاری نیز سه زیردریایی هسته‌ای نیروی دریایی روسیه برای نخستین بار در تاریخ به طور همزمان در یک رزمایش واقع در قطب شمال از زیر یخ ظاهر شدند.

به گزارش ایرنا، روسیه در آبهای قطب شمال که در مجاورت این کشور قرار گرفته، رزمایشی برگزار کرد که در آن ۶۰۰ نظامی، ۲۰۰ نوع تسلیحات مدرن و سه زیردریایی اتمی بکار گرفته شد.

«نیکلای یومنوف» فرمانده نیروی دریایی روسیه، گزارشی از این رزمایش را با نام «اومکا-۲۱» که یک هفته جریان داشت، به صورت وبیناری به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارائه کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها