نشست نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در دوحه برگزار شد

نشست نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در دوحه برگزار شد
شنبه 26 تير 1400 - 19:41

در نشست نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در دوحه قطر دو طرف تأکید کردند که برای رسیدن به صلح باید از منافع فردی عبور کنند.

العالم ـ آسیا

نشست دو روزه نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان ظهر امروز (شنبه) در دوحه آغاز شد و قرار است در پایان این نشست، قطعنامه‌ای صادر شود.

منابع خبری افغانستان اعلام کردند، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در سخنانی در آغاز این نشست گفت جنگ راه‌حل مشکل افغانستان نیست و باید از تحمیل نظرات به‌ گونه غیرصلح آمیز خودداری کرد.

عبدالله عبدالله تصریح کرد، بازندۀ اصلی جنگ کنونی، مردم افغانستان هستند.

وی افزود، من می‌دانیم که مردم افغانستان قربانی خشونت‌های کنونی هستند. فرق نمی‌کند که جمهوری اسلامی افغانستان به گزینه زور متوسل شود و یا تحریک طالبان تلاش به پیروزی از طریق خشونت و جنگ باشد.

در این نشست ملا عبدالغنی برادر سرپرست گروه طالبان در این مذاکرات بار دیگر بر ایجاد نظام اسلامی در این کشور تأکید کرد و گفت که برای رسیدن به صلح باید از خواست‌های فردی گذشت.

وی افزود، برای اینکه مردم افغانستان زندگی با عزت داشته باشند، نیاز است که یک حکومت مستقل مرکزی اسلامی تشکیل شود. در این باره باید از خودخواهی‌ها و منافع شخصی بگذریم، افغانستان خانه همه مردم افغانستان است.

نمایندگان افغانستان و طالبان در این نشست تأکید کردند که تنها راه برون رفت از مشکل افغانستان مذاکره و پیشبرد تلاش‌های سیاسی است.

این مذاکرات در حالی در قطر آغاز شده است که جنگ در داخل افغانستان به شدت ادامه دارد و گروه طالبان موفق شده‌ بیش از صد شهرستان را به کنترل خود آورد.

پربیننده ترین خبرها