علی‌اف و پوتین در مسکو دیدار کردند

علی‌اف و پوتین در مسکو دیدار کردند
چهارشنبه 30 تير 1400 - 07:37

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار و در باره قره‌باغ و مسایل منطقه ای گفت‌وگو کردند.

العالم ـ اروپا

الهام علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو درباره موضوعات مختلف منطقه‌ای رایزنی کرد.

پوتین در این دیدار به موضوع قره‌باغ اشاره کرد و گفت: «البته حل این موضوع در منطقه از موضوعات مهم به شمار می‌آید».

وی به همتای آذربایجانی خود گفت: «می‌دانم که شما برای راه‌حل اهمیت زیادی قائل بوده و دوست دارم که از شما برای راه‌حل‌های توافقی قدردانی کنم. همچنین می‌دانم زمانی که به دنبال راه‌حل باشیم با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم اما هم اکنون خواستار آن هستیم و باید این مسیر را طی کنیم».

علی‌اف نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها درباره مرحله بعد از جنگ قره‌باغ با موفقیت همراه باشد.

وی گفت که همواره در ارتباط با رئیس جمهور روسیه بوده و پوتین نقش مهمی را در بازگرداندن ثبات به منطقه ایفا کرده است.

به گزارش فارس، دور جدید تنش‌ها در منطقه قره باغ کوهستانی از ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و پس از یک ماه و نیم درگیری، در نهایت در تاریخ ۹ نوامبر سال گذشته میلادی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه‌ای مشترک در خصوص توقف کامل خصومت‌ها در منطقه قره‌باغ امضا کردند.

در تاریخ ۱۳ آوریل سال جاری میلادی، علی اف اعلام کرد که انتظار دارد که پیشنهاداتی از سوی گروه مینسک در خصوص عملکرد بیشتر این کشور دریافت کند و تصریح کرد که می‌تواند نقش مثبتی را در برقراری بیشتر یک زندگی صلح‌آمیز در منطقه ایفا کند. در همان روز، گروه مینسک از دو طرف خواست که از اتهام‌زنی متقابل خودداری کنند و مقدمات مذاکرات سازنده را فراهم آورند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها