طرح هم‌حزبی سابق نتانیاهو برای جلوگیری از حضور دوباره وی در سیاست

طرح هم‌حزبی سابق نتانیاهو برای جلوگیری از حضور دوباره وی در سیاست
جمعه 1 مرداد 1400 - 12:29

وزیر دادگستری و رئیس یک حزب رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم قصد دارد طرحی را ارائه کند که به موجب آن نخست‌وزیر سابق این رژیم نتواند در انتخابات بعدی نامزد شود.

العالم - فلسطین اشغالی

بعد از کنار گذاشته‌شدن «بنیامین نتانیاهو» از نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، هم‌حزبی سابق وی قصد دارد مانع از بازگشت وی به سیاست در چهار سال آینده شود.

«گیدئون سعر» وزیر دادگستری این رژیم و رئیس حزب «امید جدید» امروز (جمعه) اعلام کرد که وزارتخانه متبوع وی طرحی را برای جلوگیری از سپرده‌شدن مأموریت تشکیل کابینه به نامزدی که در دادگاه به هر جرمی متهم است، آماده کرده است.

سعر در مصاحبه با نشریه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» توضیح داد: «من در این هفته به تیم حرفه‌ای وزارت دادگستری مأموریت دادم که طرحی را آماده کنند تا ذیل آن رئیس [اسرائیل] نتواند یک متهم قضائی را مأمور تشکیل کابینه کند».

وی با بیان اینکه طرح مذکور را در جلسه زمستانی پارلمان رژیم صهیونیستی به کنست ارائه می‌کند، گفت: «این طرح از انتخابات بیست‌وپنجمین دوره کنست اجرایی می‌شود. من همچنین قصد دارم مدت حضور در سمت نخست‌وزیری را به ۸ سال محدود کنم».

پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نتانیاهو تشکیل داده و طی سه سال از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

نخست‌وزیر سابق این رژیم در تاریخ شانزدهم فروردین برای سومین بار در محکمه رسیدگی به پرونده‌های فساد خود حاضر شد تا این بار اظهارات شاهدان دعوت شده به دادگاه علیه خود را بشنود.

«لیات بن‌آری» معاون دادستان کل اسرائیل در توضیح اتهامات نتانیاهو با بیان اینکه وی در ارتشاء دست داشته گفته بود نتانیاهو از قدرت خود سوءاستفاده کرد تا در هماهنگی با خروجی‌های رسانه‌ای مرکزی، منافع شخصی‌اش را بهبود بخشد.

دادگاه قدس اشغالی چندی پیش اعلام کرد که جلسه بعدی محاکمه نتانیاهو در پی کارشکنی وکلای او بار دیگر به تعویق افتاده و در تاریخ ۱۹ جولای برگزار می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها