رایزنی وزیر جنگ تل آویو و مقام آمریکایی برای تقویت تشکیلات خودگردان

رایزنی وزیر جنگ تل آویو و مقام آمریکایی برای تقویت تشکیلات خودگردان
شنبه 2 مرداد 1400 - 13:18

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از رایزنی با یک مقام آمریکایی در خصوص تقویت تشکیلات خودگردان در راستای منافع تل آویو خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی از بررسی موضوع طرح‌های اقتصادی و اجتماعی با آمریکا برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، طی پستی در روز جمعه (۲۳ ژوئیه)، در توئیتر نوشت: «صبح امروز با «مایکل راتنی» کاردار سفارت آمریکا در اسرائیل دیدار کردم».

وی در ادامه از بررسی اهمیت طرح‌های ابتکاری اقتصادی و اجتماعی برای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین و اقدامات برای اعتمادسازی در راستای امنیت منطقه خبر داد و نوشت: « برای مقابله با تهدیدهای روز‌افزون امنیتی، پیوند پایدار ایالات متحده و اسرائیل، امری حیاتی است. اسرائیل و آمریکا باید با یکدیگر برای مقابله با چالش‌های داخلی و منطقه‌ای همکاری کنند».

پیشتر برخی منابع آگاه گزارش داده بودند که «هادی عمرو» دستیار وزیر خارجه آمریکا و فرستاده این کشور با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده و آن‌ها طرحی ۳۰ بندی را جهت اعتمادسازی و بازگشت روابط این تشکیلات با رژیم صهیونیستی به وضعیت پیش از انتفاضه سوم در اواخر سال ۲۰۰۰، ارائه کردند.

چند روز پیش نیز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی تماسی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت برداشتن گام‌هایی در جهت اعتمادسازی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان تأکید کرد.

مقامات صهیونیست تاکنون بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال تقویت تشکیلات خودگردان به عنوان طرفی که می تواند شریک تل‌آویو در مذاکرات برای تضعیف حماس و ایجاد مانع در افزایش قدرت نظامی آن باشد، هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها