آیا اشغالگران آمریکایی مستقر در شرق سوریه میخ را در تابوت خود می‌کوبند؟

آیا اشغالگران آمریکایی مستقر در شرق سوریه میخ را در تابوت خود می‌کوبند؟
يکشنبه 3 مرداد 1400 - 17:06

نیروهای آمریکایی حاضر در شرق سوریه اخیرا پس از تشدید حملات مقاومت، مدام در حال رفت وآمد در روستاها و مناطق اطرف استان الحسکه (شمال شرقی سوریه) هستند تا گروهای مسلحی از قبایل عربی به سبک تشکیلات موسوم به «الصحوات» عراق تشکیل دهند.

العالم- نظرکده

برخی ناظران معتقدند، امریکا در منطقه دستپاچه شده و به ویژه پس از چندین حمله مستقیم به نیروهای امریکایی در میدان عمر در منطقه شرق فرات و پس از حمله آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در مثلث عراق سوریه و اردن به دنبال برون یافت است.

آنها می گویند که این هدف گیری، منشا نگرانی های شدید امریکاست بنابراین به دنبال جایگزین هایی است زیرا به ویژه پس از افزایش عملیات عشائر عربی نخواهد توانست در برابر حملات مستقیم ایستادگی کند چرا که امریکا به دنبال جایگزین ها ، تجهیز ارتش یا نیروهای تکاور انقلابی در منطقه شرق سوریه است .

ناظران افزودند: ثامر السبان از طرف عربستان این نقش را ایفا کرد و از سالها پیش در صدد گرد اوردن عشائر عربی در یک تشکل برای حمایت از امریکا و ایجاد نوار حائلی میان اراضی بازپس گرفته دولت سوریه و ترکیه است.

کارناشناسان تأکید کردند، به نظر می رسد اقدام امریکا مبنی بر ایجاد گروههای بیداری عربی و آشتی با نیروهای کرد قسد برای کاهش دادن شدت خفقان میان این دو گروه پس از درگیری های پیشین آنان است.

این کارشناسان معتقدند که عشائر عربی در مخالفت با حضور امریکا در منطقه نقش بسیار برجسته ای داشتند که موجب نگرانی امریکاست زیرا دولت سوریه در تلاش است با محور مقاومت ،نیروهایی برای مقابله با طرح امریکا مبنی بر تجزیه منطقه یا ایجاد کانون هایی در منطقه برای حمایت از حضور امریکا تشکیل دهد.

ناظران با هشدار به عشائر عربی نسبت به تلاش های آمریکا به آنان گفتند باید بدانند حوادث کنونی منطقه برای جنگ افروزی مجدد با نیروهای قسد چون گذشته است و عشائر همان زمان از نیروهای امریکایی خواهان اخراج قسد از برخی مناطق شده و تاکید کردند این طرح امریکا با فرماندهی یکپارچه سوریه شکست خواهد خورد و میخی در پیکر طرح امریکا خواهد بود.

آنان تاکید کردند: عشائر عربی سوریه در شورای عشائر مواضع خود را بیان کردند و پس از آن بود که انتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا سیاست آمریکا در سوریه را ناکام توصیف کرده است.

ناظران عنوان کردند، درخواستهایی از قسد و داعش برای سفر به امریکا شده به گونه ای که با قسد برای اخراج شماری زیادی از داعشی ها از زندان توافق کرد و طی آن جنگنده های امریکایی از عراق، سلاح و مهمات و وسایل لوجستیکی به میدان العمر و کنیکو برای سرقت نفت منتقل کردند.

ناظران تاکید کردند که این طرح آمریکا ناکام مانده و با توجه به مقاومت رو به افزایش مقاومت ناکام خواهد ماند .آنان به برخی از خائنانی که حامی طرح امریکا بودند هشدار دادند که در نیمه راه مانند افغانستان و کردستان خواهند ماند

به گفته ناظران، آمریکا در صدد اجرای اهداف خود از دو روش مستقیم با نیروهای اشغالگر و مزدورانش با دو گروه داعش و قسد است .

پربیننده ترین خبرها