هشتگ "اعدام در بحرین را متوقف کنید" ترند شد

هشتگ
چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 19:17

به دنبال ایجاد کارزار توقف احکام اعدام علیه زندانیان آزادی بیان در بحرین، هشتگ "#اعدام در بحرین را متوقف کنید" داغ‌ترین ترند در شبکه اجتماعی توییتر شد.

العالم- داغ‌های مجازی

کارزار اینترنتی با مشارکت شمار زیادی از فعالان و حقوقدانان در بحرین و دیگر کشورهای عربی و اسلامی، عصر دیروز ایجاد شد و کاربران با راه‌اندازی هشتگ "#اعدام در بحرین را متوقف کنید"، از ملت‌های اسلامی خواستند آل‌خلیفه را برای توقف احکام اعدام علیه زندانیان آزادی بیان تحت فشار بگذارند.

این کارزار همزمان با سومین سالگرد اعدام "محمد العرب"( 25 ساله) و "احمد عیسی الملالی"( 24 ساله) در جولای 2019 به دست آل‌خلیفه، راه افتاد. همزمان نیز دیروز نیروهای معارض با مشارکت فعالان، حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر در بحرین در بحرین نشستی مجازی با عنوان "اعدام فراقانونی در بحرین" برگزار کردند.

جریان ملی- اسلامی "الوفاق" نیز در سلسله توییت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد: "احکام اعدام در بحرین در دادگاه‌های سیاسی صادر می‌شود که یک طرف منازعه محسوب می‌شود ولی هیچ اعتبار و سندیتی ندارد و تمام احکام آن که باطل و متکی بر اعترافاتی است که به صورت غیرانسانی و تحت شکنجه وحشیانه و با توسل به تهدیدهای هدفمند گرفته است.

جنبش سیاسی- معارض "حق" نیز در توییتی نوشته است: "احکام اعدام در #بحرین احکامی است که از سوی دستگاه قضایی سیاسی‌شده و بر پایه عدالت دروغین و با هدف ایجاد رعب و وحشت و سرکوب بیشتر صادر شده است تا از آن به عنوان اهرمی برای چانه‌زنی استفاده شود.( اجرای) این احکام امروز باید ساقط شوند؛ زیرا این احکام مردود هستند. #اعدام در بحرین را متوقف کنید."

کاربری به نام "Abdul Ghani Al-Khanjar" در صفحه خود در توییتر نوشته است: "طی حضورم در زندان متعلق به دستگاه امنیت ملی در 2010 از حجم شکنجه‌هایی که‌ بر شهید مشیمع تحمیل می‌شد، عذاب می‌کشیدم. حکم ظالمانه اعدام علیه او صادر و اجرا نیز ش. این شهید، قربانی شکنجه و انتقام وحشیانه بود. احکام اعدام در بحرین سیاسی و ظالمانه است. #اعدام در بحرین را متوقف کنید."

"Yusif" نیز در توییتی نوشته است: "محکومیت‌ اعدام‌ها توسط نهادهای حقوق بشر بین‌المللی و پارلمان‌های اروپایی جای تعجب است. این ظلم و سرکوبی که رژیم‌های کارتونی مرتکب می‌شود از سوی دولت‌های متبوع این نهادها و پارلمان‌ها پشتیبانی می‌شوند. #اعدام در بحرین را متوقف کنید."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها