«القحطانی» در برابر رقیب اسرائیلی خود باخت و عربستان از چشم افتاد

«القحطانی» در برابر رقیب اسرائیلی خود باخت و عربستان از چشم افتاد
جمعه 8 مرداد 1400 - 16:29

 پس از آنکه فتحی نورین جودوکار الجزائری و محمد عبداللطیف جودوکار سودانی از بازی در برابر رقبای اسرائیلی خود در بازیهای جام جهانی المپیک توکیو انصراف دادند، عربستان به خاطر سیاسی کاری با سوء استفاده از بازیکن خود «تهانی القحطانی» اجازه داد تا وی با رقیب اسرائیلی خود بازی کند.

العالم - كشكول

القحطانی با نتیجه 11 بر صفر از"هیرشوکو راز" رقیب صهیونیستی خود در رقابت های وزن بالای 78 کیلوگرم باخت و عربستان نیز از چشم عربها و مسلمانانی افتاد که این بازی را به رسمیت شناختن ضمنی رژیم صهیونیستی از سوی ریاض می دانستند.

کسانی که بازی ها را دنبال می کردند دیدند که بازیکن سعودی اصلا در سطح رقیب خود نبود و رقیب اسرائیلی وی به راحتی برنده شد. آیا برای این بازیکن دشوار بود حداقل به خاطر حفظ شان عربستان و نه فلسطین از بازی کناره گیری کند؟ چگونه رفتار وی را با دو بازیکن الجزائری و سودانی مقایسه کنیم که ترجیح دادند دستشان با دست دادن با نمایندگان رژیمی که بیگناهان را می کشد آلوده شود و به رفتار خود پیش از آنکه وظیفه ای ملی یا انگیزه ای اخلاقی باشد به عنوان وظیفه ای انسانی نگریستند.

پیام عربستان به داخل اسرائیل رسید و عادی سازی غیر علنی برای عربها و مسلمانان علنی شد و توپ برای اعلام زمان عادی سازی رابطه تل آویو و ریاض در زمین صهیونیست ها و آمریکا افتاد.

ملت فلسطین نیز باید بداند فقط سلاحش به کار می آید و ابتکارهای صلح چه غربی یا عربی را فراموش کند زیرا با سیاست ها و منافع این کشورها گره خورده و هر زمان که بخواهند از آن شانه خالی می کنند .

پربیننده ترین خبرها