دولت و مخالفان ونزوئلا در مکزیک دیدار می کنند

 دولت و مخالفان ونزوئلا در مکزیک دیدار می کنند
پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 - 11:11

 نمایندگانی از دولت و مخالفان ونزوئلا درصدد هستند از 22 مردادماه در مکزیک، مذاکرات را برای رسیدگی به حل بحران این کشور آغاز کنند.

العالم - آمریکا

خبرگزاری رویترز روز گذشته (چهارشنبه) به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که گفت‌وگو بین دولت ونزوئلا و مخالفان این کشور درباره بحران سیاسی این کشور روز ۱۳ آگوست (۲۲ مردادماه) در مکزیک آغاز می‌شود.

طبق این گزارش، گفت‌وگوهای آتی میان ونزوئلا و مخالفان این کشور تحت حمایت کشورهایی چون نروژ برگزار خواهد شد که پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ به عنوان میانجی میان دولت و مخالفان ونزوئلا ایفای نقش کرده بود که البته در آن زمان مذاکرات به شکست منجر شد.

طبق این گزارش، منابع آگاه اعلام کرده‌اند همچنان احتمال تغییر تاریخ دیدار نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا وجود دارد و حتی ممکن است شروع این گفت‌وگوها در تاریخ ۱۵ آگوست (۲۴ مردادماه) باشد.

این منابع در ادامه افزودند که نام اعضای هیأت‌های دو طرف هنوز مشخص نیست و یکی از منابع اعلام کرده است که حتی مشخص نیست که در چه شهری از مکزیک مذاکرات میان نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا برگزار می‌شود.

طبق این گزارش، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا پیش از این اعلام کرده بود که ترجیح می‌دهد با «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا با تمرکز بر لغو تحریم‌های آمریکا که اکثراً در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با هدف خلع مادورو از قدرت علیه ونزوئلا تحمیل شده بود، دیدار و گفت‌وگو کند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدن، اقدام ملموسی را برای لغو تحریم‌های ونزوئلا انجام نداده است،‌می‌گوید در حال تجدیدنظر در سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه «کاراکاس» است اما تاکنون هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

آمریکا از زمان دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق تاکنون، در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا» به رسمیت شناخته و ضمن توقیف دارایی‌های ونزوئلا در آمریکا و اعمال انواع تحریم‌ها، به انواع تحریم‌ها، فشارهای سیاسی و تهدید نظامی علیه نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور ادامه داده است.

پربیننده ترین خبرها