گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری نتانیاهو از ریاست حزب لیکود

گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برکناری نتانیاهو از ریاست حزب لیکود
جمعه 15 مرداد 1400 - 05:16

یک منبع در حزب دست راستی لیکود رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین در آستانه از دست دادن ریاست این حزب است.

العالم-فلسطین اشغالی

روزنامه جروزالم پست نوشت: یک منبع در حزب لیکود که نخواست نامش عنوان شود گفته نتانیاهو در یک رأی گیری محرمانه درون حزبی از اینکه در کمیته انتخاب قضات دستگاه قضایی اسرائیل باشد، ناکام مانده است و در نتیجه احتمال اینکه از ریاست این حزب کنار گذاشته شود، بسیار زیاد است.

این منبع افزوده است: این رأی گیری محرمانه از موازنه واقعی نیروها در حزب لیکود پرده برداشت.

براساس این گزارش، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای نخستین بار طی دو دهه گذشته هیچ عضوی از حزب لیکود را برای اینکه در کمیته انتخاب قضات باشد انتخاب نکرده است.

بنابراین گزارش، مشخص است که کنست خواسته تا این پیام را به نتانیاهو بدهد که نمی خواهد در هنگام محاکمه اش در این کمیته حضور داشته باشد.

روزنامه جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشته است، نیر برکات و یولی ادلشتاین مهم ترین نامزدهای جانشینی نتانیاهو در ریاست حزب لیکود در صورت استعفا یا برکناری هستند.

کنست ۲۳ خردادماه گذشته نیز با موافقت ۶۰ تن از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی نفتالی بنت را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد تا به زمامداری ۱۲ ساله نتانیاهو پایان داده شد.

نتانیاهو که با مخالفت‌های گسترده داخلی مواجه بود، به منظور فرار از محاکمه و زندانی شدن به دلیل فساد مالی و ارتشا، همچنان بر نشستن بر کرسی نخست وزیری در سرزمین‌های اشغالی پافشاری می‌کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها