تداوم آتش‌سوزی‌های گسترده در یونان و ترکیه

تداوم آتش‌سوزی‌های گسترده در یونان و ترکیه
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 10:00

آتش‌سوزی‌های گسترده در یونان وارد ششمین روز خود شد.

العالم - ترکیه

به نقل از آسوشیتدپرس، آتش‌سوزی و حریق گسترده جنگل‌های یونان روز یکشنبه وارد ششمین روز خود شد. صدها نفر از ساکنان جزیره اویا، دومین جزیره بزرگ یونان برای فرار از آتش‌سوزی با کشتی تخلیه شدند.

آتش سوزی‌های یونان که از روز سه‌شنبه از شرق آتن، پایتخت این کشور آغاز شده، به سرعت در چندین جبهه گسترش یافت و هزاران هکتار از جنگل‌ها در شمال این کشور را سوزاند و ساکنان ده‌ها روستا را مجبور به تخلیه کرد.

فانیس اسپانوس ، فرماندار بخش مرکزی یونان به تلویزیون محلی اسکای تی‌وی گفته است: وضعیت بسیار دشوار است. آتش سوزی در جبهه شمالی درحال درنوردیدن یک سمت جزیره به سمت دیگر آن است.

آتش‌سوزی‌های گسترده‌ در مناطق مختلف یونان در حالی ادامه دارد که این کشور با بدترین موج گرمای بی‌سابقه در ۳۰ سال اخیر خود مواجه است. در نتیجه این حریق‌های گسترده، جنگل‌ها در آتش سوختند، خانه‌ها و کسب و کار بسیاری از بین رفته است و حیوانات بسیاری تلف شدند.

کریاکوس میتسوتاکی، نخست وزیر یونان نیز این آتش سوزی‌ها را «تابستان کابوس‌وار» برای کشور توصیف کرده و گفته است، اولویت اول دولت حفاظت از جان انسان‌ها است.
ترکیه همسایه یونان نیز در حال جدال با آتش سوزی در این کشور است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه حریق‌های اخیر را بدترین آتش سوزی در تاریخ این کشور دانسته است. دست‌کم پنج آتش سوزی بزرگ در ترکیه هنوز مهار نشده‌اند.
آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل‌های سواحل جنوبی ترکیه که هفته گذشته آغاز شد، ادامه دارد و گسترده‌ترین و مرگبارترین آتش‌سوزی ثبت شده در تاریخ این کشور نیز محسوب می‌شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها