واکنش قالیباف به بیانیه هفت کشور صنعتی در باره حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی/ تبریک روز خبرنگار و تقدیر از رسالت خبرنگاران

واکنش قالیباف به بیانیه هفت کشور صنعتی در باره حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی/ تبریک روز خبرنگار و تقدیر از رسالت خبرنگاران
يکشنبه 17 مرداد 1400 - 13:40

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه هفت کشور صنعتی جهان در خصوص حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی، با تاکید بر این که ما با هر گونه اقدام تروریستی و غیرقانونی مخالف هستیم،خاطرنشان کرد، کسانی که خود با تربیت داعش و تروریست‌ها در دریای سرخ به نفتکش‌ها آسیب می‌زنند نباید جانب حق به خود بگیرند.

العالم ـ آمریکا

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی که روز یکشنبه همزمان با سالروز گرامیداشت ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار در حاشیه جلسه علنی مجلس به محل استقرار خبرنگاران مجلس آمده بود، درباره بیانیه هفت کشور صنعتی جهان در خصوص حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی گفت: همواره بر این مسئله تأکید داشته‌ایم که ما با هر گونه اقدام تروریستی و غیرقانونی مخالف هستیم اما کسانی که خود داعش و تروریست‌ها را تربیت کردند و در دریای سرخ به نفتکش‌ها آسیب می‌زنند نباید جانب حق به خود بگیرند.

رییس قوه مقننه با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در رأس تروریست‌ها قرار دارد، عنوان کرد: ما همواره قانون و مقررات را دنبال کردیم و همواره مدافع امنیت راه‌های بین‌المللی و مبادله انرژی در سراسر دنیا هستیم.

وی افزود: در حادثه‌ اخیر می‌بینید که در ساعات ابتدایی چه مواضعی گرفتند و پس از آن چطور عقب‌نشینی کردند.

قالیباف همچنین با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران خاطرنشان کرد: خبرنگاران در روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها و پایان دادن به بعضی از شایعه‌ها و تهمت‌ها رسالت مهمی دارند و باید به دنبال انعکاس حق و حقیقت در جامعه و شفاف سازی باشند.

وی افزود: خبرنگاران در حقیقت حلقوم مردم در بیان مشکلات مردم هستند واین روز را به همه شما تبریک گفته و آرزو می‌کنم این روز بر همه شما مبارک باشد.

قالیباف درباره اینکه چه انتظاری از خبرنگاران برای تعامل بیشتر بین مجلس یازدهم و دولت سیزدهم می‌رود، گفت: قانون اساسی وظایف قوا را به صورت مستقل مشخص کرده است و اصل تفکیک قوا بسیار خوب است. اما حل مشکلات مردم و پیشرفت و رشد جامعه با اولویت اقتصادی همراه است و این نیازمند یک همدلی، همکاری، انسجام و فهم اولویت‌های مشترک است. حتی در برخی اوقات معتقدم برای حل مشکلات، باید روش‌های اجرا و رویکردهای مشترکی را قائل شویم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط حاضر محکوم به موفقیت هستیم، گفت: هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد و این بار سنگین بر دوش دولت است و ما در مجلس با همدلی و همراهی مکلفیم نقش نظارتی و قانونگذاری و ریل‌گذاری کار را هم انجام دهیم واین موضوع با آیت الله رییسی رییس محترم جمهوری و آقای اژه ای نیز مطرح شده است.

وی ادامه داد: دوستان خبرنگار نیز در این راه بسیار می‌توانند موثر باشند تا همراه با هم‌افزایی، روشن کردن حقایق و واقعیت‌ها برای به حل مشکلات مردم کمک کنند و به مشکلات جدی جامعه بپردازیم.

قالیباف تاکید کرد: اگر جایی احساس می‌کنیم که مجلس، دولت یا قوه قضاییه از مسیر اصلی خود در حال فاصله گرفتن است و به حاشیه می‌رود، نقش خبرنگاران بسیار موثر است که جهت درست را یادآوری کنند و این رسالت بزرگی بر عهده خبرنگاران است.

پربیننده ترین خبرها