نگرانی تل‌آویو از آمار بالای شهدای فلسطینی در کرانه باختری و تشدید تنش‌ها

نگرانی تل‌آویو از آمار بالای شهدای فلسطینی در کرانه باختری و تشدید تنش‌ها
سه شنبه 19 مرداد 1400 - 13:39

منابع سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شدند، در پی شهادت بیش از 40 فلسطینی در کرانه باختری از ماه می تا کنون و ترس از تشدید تنش در این منطقه، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم خواستار تیراندازی کمتر به سمت فلسطینی‌ها شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

از ماه می گذشته تا کنون (حدود چهار ماه) بیش از چهل فلسطینی در پی تیراندازی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «هآرتص» در همین ارتباط به نقل از منابع سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شد، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم از افسران ارتش خواسته تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها در کرانه باختری کمتر شود.

در ادامه این گزارش آمده، مقامات سیاسی از «تمیر یدعی» فرمانده «منطقه مرکزی ارتش اسرائیل» به دلیل عملکرد نیروهایش انتقاد کرده و گفته‌اند، اینها باعث تشدید تنش در کرانه باختری خواهد شد.

هآرتص افزود، کوخاوی در نشستی که به افسران ارتش داشته از آنها خواسته وضعیت را آرام کنند و تأکید کرده که تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها باید کمتر شود.

حدود دو هفته پیش بود که «خالد عوض» جوان ۲۰ ساله فلسطینی، در پی اصابت گلوله نظامیان صهیونیست به سر و شکم وی در شهرک «بیت امر» در الخلیل شهید شد.

در نمونه‌ای دیگر، نظامیان صهیونیست یک کودک دوازده ساله فلسطینی در کرانه باختری را که همراه با پدرش سوار بر خودرو بود از ناحیه سینه هدف گرفته و به شهادت رساندند.

پربیننده ترین خبرها