دستور نخست‌وزیر اتیوپی برای بسیج عمومی علیه گروه تیگرای

دستور نخست‌وزیر اتیوپی برای بسیج عمومی علیه گروه تیگرای
سه شنبه 19 مرداد 1400 - 20:26

نخست‌وزیر اتیوپی در بیانیه‌ای ضمن اعلام بسیج عمومی از نیروهای مسلح این کشور خواست تا حملات علیه گروه «جبهه آزادیبخش تیگرای» را آغاز کنند.

العالم - آفریقا

«آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی امروز (سه شنبه) از شهروندان این کشور خواست تا برای جنگ علیه «جبهه آزادیبخش تیگرای» به نیروهای مسلح بپیوندند.

به نوشته روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است که گروه «جبهه آزادیبخش تیگرای» به قتل و غارت ساکنان منطقه «امهره» و «عفر» ادامه می‌دهد و مانع کار کشاورزان شده و از ورود کامیون‌های مواد غذایی به منطقه تیگرای جلوگیری می‌کنند.

آبی احمد همچنین گفت که شبه‌نظامیان مانع توزیع مواد غذایی در میان کسانی می‌شوند که حاضر به جنگیدن به ارتش اتیوپی نیستند و علی‌رغم پیروی نیروهای مسلح از دستور آتش‌بس یکجانبه، اما شبه‌نظامیان تیگرای به «جنایات» خود ادامه می‌دهند و رهبرانشان به صراحت گفته‌اند که به دنبال تجزیه اتیوپی هستند.

نخست‌وزیر اتیوپی در ادامه جبهه آزادیبخش تیگرای را به دریافت حمایت خارجی متهم کرد و گفت که آن‌ها گزینه کشتار بیشتر را انتخاب کرده‌ و یک گروه تروریستی هستند.

به گفته آبی احمد شبه‌نظامیان تیگرای کودکان و پیرمردان را نیز به کار می‌گیرد و با ادعاهای دروغین جوانان را فریب می‌دهند.

نخست‌وزیر اتیوپی سپس از تمامی مردم اتیوپی که به سن قانونی رسیده‌اند خواست تا به نیروهای مسلح این کشور بپیوندند و به قول اینگونه میهن دوستی خود را نشان دهند و آن‌هایی هم که توان جنگیدن ندارند در پشت جبهه مشغول شوند.

اقلیم «تیگرای» در شمال اتیوپی از نوامبر سال ۲۰۲۰ شاهد درگیری میان «جبهه آزادیبخش تیگرای» با ارتش این کشور است و تاکنون دو میلیون نفر مجبور به کوچ اجباری شده‌اند.

برای اولین بار است که یک گروه در اتیوپی خواستار جدایی و تشکیل کشور مستقل شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها