در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا؛

کره شمالی، سئول و واشنگتن را تهدید کرد

کره شمالی، سئول و واشنگتن را تهدید کرد
چهارشنبه 20 مرداد 1400 - 11:06

«کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا تهدید کرد دو کشور بهای رزمایش های نظامی را خواهند پرداخت.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، «کیم یو جونگ» هشدار داد این رزمایش ها خود تخریبی است و باید بهای گران آن را بپردازند زیرا آنها (سئول و واشنگتن) امنیت مردم ما را تهدید می کنند و وضعیت شبه جزیره کره را بیشتر به خطر می اندازند.

وی گفت: این رزمایش ها واضح ترین نشانه سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی هستند و برای خفه کردن دولت ما با زور، طراحی شده اند.

کیم با متهم ساختن کره جنوبی به "رفتار نادرست" گفت که کره شمالی تلاش های خود را برای تقویت قابلیت های حمله پیشگیرانه افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، کره جنوبی و آمریکا روز سه شنبه رزمایش مقدماتی خود را با هدف برگزاری رزمایش های بزرگتر و شبیه سازی شده رایانه ای در هفته آینده آغاز کردند.

این رزمایش ها که انتظار می رود از ۱۶ تا ۲۶ آگوست انجام شود، منجر به افزایش تنش ها در شبه جزیره کره شده به گونه ای که روابط تلفنی دو کره که هفته گذشته پس از ماه ها از سر گرفته شده بود دوباره قطع شده است.

پربیننده ترین خبرها