ترامپ: بایدن استعفا دهد!

ترامپ: بایدن استعفا دهد!
دوشنبه 25 مرداد 1400 - 04:23

رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای شدیداللحن تاکید کرد، آنچه بایدن با افغانستان کرد یکی از بزرگترین شکست‌های تاریخ آمریکا را رقم زد.

العالم - آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که طرح خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در دولت وی تهیه و تدوین شده بود، در بیانیه‌ای جو بایدن رئیس جمهور فعلی این کشور را در زمینه نحوه اجرای آن به باد انتقاد گرفت.

براساس گزارش اسکای نیوز، ترامپ در بیانیه خود تاکید کرده، «آنچه بایدن با افغانستان کرد افسانه‌ای بود و یکی از بزرگترین شکستهای تاریخ آمریکا را رقم زد..»

وی در ادامه از جو بایدن خواسته است به خاطر این افتضاح از سمت خود کناره گیری کند.

ترامپ گفته، «زمان آن رسیده است که جو بایدن با شرمندگی استعفا کند. این نباید اتفاق بزرگی باشد چرا که از اول هم به طور قانونی انتخاب نشده بود..»

همزمان شبکه سی ان ان گزارش داده که بایدن قصد دارد برای توضیح درباره تصمیمش برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان طی روزهای آینده با مردم آمریکا صحبت کند.

خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان که منجر به کنترل کامل این کشور به دست نیروهای طالبان شده است انتقادات زیادی را از دولت بایدن و تیم امنیت ملی وی برانگیخته است.

ترامپ پیش از این نیز از بایدن انتقاد کرده و گفته بود، جانشینش به‌جای پیروی از برنامه‌ای که دولت او برایش به جا گذاشته بود، از افغانستان فرار کرده است.

بایدن در بیانیه‌ای در توجیه تصمیمش درباره افغانستان گفته، باید انتخاب می‌کرده و این جنگ را به پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا (از زمان حمله آمریکا به افغانستان) واگذار نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا گفت: وقتی رئیس‌جمهور شدم، با یک انتخاب روبرو بودم، توافق (آمریکا با طالبان) را با تمدید کوتاه مدت برای خروج ایمن نیروهای خود و نیروهای متحدانمان دنبال کنم، یا حضورمان را افزایش دهم و سربازان آمریکایی بیشتری را برای جنگ مجدد در درگیری داخلی یک کشور دیگر بفرستم.

بایدن افزود: اگر ارتش افغانستان نتواند یا نمی‌تواند کشور خود را حفظ کند، حضور نظامی ایالات متحده یک سال دیگر یا پنج سال دیگر تغییری ایجاد نمی‌کند و حضور بی‌پایان آمریکا در بحبوحه درگیری داخلی یک کشور دیگر برای من قابل‌قبول نبود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها