الجزائر: مغرب به دنبال کشاندن پای اسرائیل به ماجراجویی علیه الجزائر است

الجزائر: مغرب به دنبال کشاندن پای اسرائیل به ماجراجویی علیه الجزائر است
دوشنبه 25 مرداد 1400 - 11:46

وزارت خارجه الجزائر به اظهارات وزیر خارجه مغرب در دیدار با همتای اسرائیلی خود درباره روابط الجزائر و ایران واکنش نشان داد.

العالم _ الجزائر

وزارت خارجه الجزائر در بیانیه‌ای تأکید کرد که اظهارات غلط مغرب درباره الجزائر بیانگر تمایل پنهانی آن برای کشاندن پای رژیم صهیونیستی به ماجراجویی خطرناک علیه الجزائر است.

در این بیانیه آمده است: «برخی اظهارات غلط و مغرضانه مغرب درباره الجزائر و نقش منطقه‌ای و روابط آن با یک کشور دیگر که اخبار آن با هدایت ناصر بوریطه وزیر خارجه مغرب در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شد، بیانگر تمایل پنهانی مغرب برای کشاندن متحد خاورمیانه‌ای جدید خود به ماجراجویی خطرناک علیه الجزائر، ارزش‌ها و مواضع اصولی آن است».

طبق گزارش رادیو الجزائر (الإذاعة الجزائریة)، در این بیانیه آمده است که این ماجراجویی خطرناک، ادعای مغرب مبنی بر اینکه دست خود را برای همکاری دراز کرده است، رد می‌کند و فرار انتحاری رو به جلو است تا حدی که رئیس دستگاه دیپلماسی مغرب سعی دارد با حیله‌گری یک بازیگر جدید خاورمیانه‌ای را وارد تلاش‌های بی‌نتیجه خود برای تحریف ماهیت منازعه بر سر صحرای غربی کند؛ بازیگری که خود همواره صلح عادلانه و دائمی با ملت فلسطین و طرح صلح عربی را رد کرده است.

وبگاه «هسپرس» مغرب نیز نوشت که «یائیر لاپید» در سفر اخیرش به مغرب درباره نزدیکی روابط بین الجزائر و جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.

لاپید در یک نشست خبری در کازابلانکا گفته بود که «ما موضوع صحرای غربی و مسائل مورد اهتمام دو کشور را بررسی کردیم و ما هم از ایفای نقش الجزائر در منطقه و نزدیکی روابط آن با ایران نگرانیم همچنانکه این کشور با پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا نیز مخالف است».

پربیننده ترین خبرها