معاون سیاسی طالبان: به‌دنبال تامین آرامش و نیازهای مردم افغانستان هستیم

معاون سیاسی طالبان: به‌دنبال تامین آرامش و نیازهای مردم افغانستان هستیم
دوشنبه 25 مرداد 1400 - 12:28

معاون سیاسی طالبان در پیامی ویدئویی پس از تصرف کابل گفت: اکنون زمان آزمایش است، ما به ملت خود آرامش می‌دهیم، تا آنجا که ممکن است برای بهبود زندگی آنها پیش خواهیم رفت.

العالم - جهان اسلام

«عبدالغنی ملابرادر» معاون سیاسی گروه طالبان پس از تصرف کابل و ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفت که این گروه به دنبال حل مشکلات مردم این کشور و برآوردن انتظارات آنهاست.

وی گفت: اکنون زمان تأمین نیازهای مردم و بهبود زندگی آنها فرا رسیده است.

ملابرادر افزود: ما پیروزی بزرگ را به تمام ملت افغانستان به ویژه به مردم کابل و مجاهدین تبریک می‌گوییم. راهی که طی کرده ایم غیرمنتظره بود زیرا به موقعیتی رسیده بودیم که هرگز انتظارش را نداشتیم. اما به یاری خداوند، که او به ما عطا کرد، پیروزی به دست آمد و چنین چیزی در تاریخ جهان وجود ندارد، بنابراین ما باید خدا را شکر کنیم. ما نباید غرور داشته باشیم.

وی افزود: اکنون زمان آزمایش است، ما به ملت خود خدمات می‌دهیم، به تمام ملت آرامش می‌دهیم، تا آنجا که ممکن است برای بهبود زندگی آنها پیش خواهیم رفت.

به گفته طالبان، جنگ در افغانستان زمانی به پایان رسید که آنها کنترل کاخ ریاست جمهوری در کابل را در دست گرفتند. طالبان فقط یک هفته طول کشید تا کنترل کشور را به‌دست گیرد. در حالی که نیروهای افغان تحت آموزش و تجهیز ایالات متحده و دیگران از بین رفتند ، به پایان رسید.

روز گذشته پس از فرار اشرف غنی، طالبان که پیش از این اعلام کرده بود که کابل را با تصرف نظامی درنخواهد آورد و در این زمینه در حال گفتگو انتقال مسالمت آمیز قدرت است، به افراد خود دستور داد که وارد کابل شوند و ارگانهای اصلی این کشور از جمله ارگ ریاست جمهور افغانستان را تصاحب کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها