شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک غزه

شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک غزه
دوشنبه 25 مرداد 1400 - 16:38

رسانه‌های اسرائیلی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد که صدای آژیر خطر در «ایرز» و دیگر مناطق مجاور با غزه به صدا در آمده است.

رسانه‌های عبری زبان مدعی شلیک دو راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شده و اعلام کردند که سامانه گنبد آهنین یکی از راکت‌ها را در آسمان سدیروت رهگیری کرده و راکت دیگر هم در داخل مرزهای این باریکه سقوط کرده است.

خبرنگار الجزیره به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که دست کم یک راکت از غزه به ارضی اشغالی شلیک شده است که توسط اسرائیل رهگیری شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که یکی از راکت‌های شلیک شده از نوار غزه را رهگیری کرده است.

هنوز گروههای فلسطینی به شلیک این راکت واکنشی نشان ندادند.

قرار بود نشست گروه‌های فلسطینی امروز دوشنبه برای اتخاذ موضعی یکپارچه در قبال اوضاع انسانی دشوار در نوار غزه به‌ویژه بعد از تعلل اسرائیل در عمل به تعهداتی که بعد از نبرد «سیف القدس» داده بود، برگزار شود.

این حادثه در پی یورش بامداد امروز نظامیان صهیونیست به شهر «جنین» در کرانه باختری و شهادت 4 فلسطینی در این حمله صورت می‌گیرد.

گروه‌های مقاومت در غزه درصدد تشدید مقاومت مردمی در سایه تشدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تشدید محاصره غزه هستند.

در همین راستا روزنامه عبری‌زبان «معاریو» هم نوشت که در نتیجه شکست تلاش‌های طرف‌های واسطه برای حل مسائل اختلافی، احتمال تشدید تنش و درگیری مجدد با مقاومت در جبهه غزه بسیار زیاد است.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» هم در این باره نوشت: برخلاف ادعاهای موجود هیچ توافقی بین قطر و سازمان ملل برای ورود کمک‌های قطر به غزه صورت نگرفته است.

منابع خبری از ضرب‌الاجل چند روزه جنبش حماس به رژیم صهیونیستی برای پذیرش خواسته‌های این جنبش در برقراری آرامش در غزه خبر دادند.

تحویل کمک‌های مالی قطر به غزه به شیوه همیشگی، بازگشایی گذرگاه‌های نوار غزه و فعالیت آن‌ها همانند قبل از نبرد شمشیر قدس و بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ در غزه از جمله خواسته‌هایی است که جنبش حماس به مصر به عنوان میانجی آتش‌بس ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، در صورتی که رژیم صهیونیستی تا اواسط هفته به این خواسته‌ها عمل نکند، گروه‌های فلسطینی اقدامات و تحرکات خود در مرز غزه با اراضی اشغالی را آغاز خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها