دو نیروی ارتش ارمنستان در درگیری با ارتش جمهوری آذربایجان کشته شدند

دو نیروی ارتش ارمنستان در درگیری با ارتش جمهوری آذربایجان کشته شدند
سه شنبه 26 مرداد 1400 - 13:48

درگیری مرزی میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارمنستان موجب کشته شدن دو نظامی ارمنی شد.

العالم - آسیا

وزارت دفاع ارمنستان روز دوشنبه (دیروز) از کشته شدن دو نیروی نظامی خود در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

در تازه‌ترین درگیری مرزی، وزارت دفاع ارمنستان خبر داد که نیروهای جمهوری آذربایجان در ظهر روز دوشنبه در منطقه «نخجوان» به سمت نیروهای ارتش ارمنستان آتش گشوده و در این میان یک نظامی از ناحیه شکم به شدت زخمی شده و در راه بیمارستان جان خود را از دست دادخ است.

به گفته این وزارتخانه شب گذشته نیز بر اثر تیراندازی رخ داده در منطقه مرزی یک سرباز دیگر ارمنی کشته شد و نظامیان ارتش آذربایجان نیز متحمل تلفات شدند.

در مقابل نیز وزارت دفاع آذربایجان ضمن متهم کردن ارتش ارمنستان به تنش‌زایی در منطقه و اینکه ابتدا نظامیان این کشور تیراندازی را شروع کردند، کشته یا زخمی شدن نیروهای نظامی خود را تکذیب کرد.

تنش در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حالی است که «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان روز پنج‌شنبه هفته گذشته خواستار استقرار نظامیان روس در خطوط مرزی جهت جلوگیری از تنش بیشتر شده بود.

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز به تازگی در مصاحبه تلویزیونی با شبکه تلویزیونی «سی ان ان ترک» گفت، روسیه به عنوان همسایه جمهوری آذربایجان و متحد نزدیک ارمنستان، مطمئناً نقش ویژه ای در این منطقه ایفا می‌کند. علی اف به صراحت گفت: «انتظارات ما این است که روسیه ارمنستان را مسلح نکند».

در پاییز سال ۲۰۲۰، وضعیت قره‌باغ با درگیری‌های مسلحانه در این منطقه مورد مناقشه تشدید شد. در تاریخ ۹ نوامبر (۱۹ آبان ۹۹)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌‌جمهور روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه مشترکی درباره آتش‌بس کامل در قره‌باغ امضا کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها