پاشینیان: ارمنستان آماده عادی‌سازی روابط با ترکیه است

پاشینیان: ارمنستان آماده عادی‌سازی روابط با ترکیه است
پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 - 16:05

نخست‌وزیر ارمنستان گفت کشورش آماده عادی‌سازی روابط با ترکیه بدون هیچ پیش‌شرطی است.

العالم - آسیا

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان برای عادی‌سازی روابط میان کشورش و ترکیه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روزنامه «حریت» ترکیه، وی گفت: ما در گذشته هم آماده بودیم بدون هیچ پیش‌شرطی روابط خود را با ترکیه بهبود بخشیم و اکنون نیز آماده‌ایم که بین آنکارا و ایروان اعتماد متقابل ایجاد کنیم و روابط خود را بدون پیش‌شرط ادامه دهیم.

طبق این گزارش، خبرگزاری تاس هم اعلام کرد پاشینیان در نشست دولت گفت ارمنستان همچنین مایل است روند مذاکرات را در بالاترین سطح برای حل و فصل مسئله قره‌باغ آغاز کند.

پاشینیان افزود: گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بارها گفته که روند مذاکرات قره‌باغ باید به طور کامل از سر گرفته شود. ما از این بیانیه‌ها و این موضع استقبال می‌کنیم و آماده شرکت در مذاکرات در بالاترین سطح هستیم.

این اظهارات در حالی است که تنش مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ادامه دارد و وزارت دفاع ارمنستان روز دوشنبه از کشته شدن دو نیروی نظامی خود در مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد.

حزب «قرارداد مدنی» پاشینیان در انتخابات زودهنگام پارلمانی در ماه ژوئن پیروز شد و او دوباره به عنوان نخست‌وزیر ارمنستان منصوب شد.

پاشینیان پس از ماه‌ها اعتراض در ارمنستان و درخواست برای استعفای وی به دلیل توافقنامه صلح نوامبر به منظور پایان دادن به شش هفته درگیری با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ، انتخابات زودهنگام برگزار کرد.

در طول درگیری ۴۴ روزه، آذربایجان چندین شهر و نزدیک به ۳۰۰ شهرک و روستا را که تقریباً سه دهه‌ در کنترل ارمنستان بود، آزاد کرد. ترکیه در این درگیری طرف جمهوری آذربایجان را گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها