طالبان: در سالروز استقلال افغانستان، آمریکا نیز شکست خورده است

طالبان: در سالروز استقلال افغانستان، آمریکا نیز شکست خورده است
پنج‌شنبه 28 مرداد 1400 - 20:34

همزمان با فرارسیدن سالروز استقلال افغانستان در برابر انگلیس، طالبان اعلام کرد که در سالروز استقلال این کشور، آمریکا نیز شکست خورده است.

العالم - آسیا

همزمان با فرارسیدن 28 مرداد/اسد سالروز استقلال افغانستان و پیروزی مردم افغانستان در مقابل استعمار انگلیس در سال 1298 شمسی، طالبان نیز دربیانیه‌ای واکنش نشان داد.

طالبان در این بیانیه گفت: «جای بسی افتخار است که در سالگرد استقلال افغانستان، این کشور در آستانه استقلال از اشغال آمریکایی‌ها نیز هست».

در این بیانیه آمده است که «ملت مجاهد افغانستان 102 سال قبل و پس از 80 سال مقاومت جهادی، استقلال خود را از استعمار انگلیس بازپس گرفتند».

طالبان با یادآوری این که «امپراتوری انگلیس آن قدر بزرگ شده بود که آفتاب در آن غروب نمی کرد، افزود: «اما ملت مجاهد افغانستان چنان مقابله تاریخی با این امپراتوری کردند که با خروج آنها از افغانستان، چنین حاکمیت بزرگی به جغرافیای محدود امروزی تبدیل شد».

بیانیه تصریح کرد: شکست امپراتوری انگلیس توسط مجاهدان افغانستان، تغییر بزرگ قرن بود و اقوام زیادی در جهان به تأسی از این تغییر از فتنه استعمار نجات یافتند.

بر اساس این بیانیه، «پس از سرنگونی امپراتوری انگلیس، استعمار شوروی وارد خاک افغانستان شد اما این بار نیز مجاهدین افغان با مبارزه خود ، چنان درسی به روسها دادند که نام اتحاد بزرگ شوروی از نقشه جهان محو شد».

طالبان در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از افغانستان نیز گفت: «امروز سالروز استقلال کشورمان از انگلیس را در حالی گرامی می‌داریم که همزمان دیگر ابرقدرت جهان یعنی آمریکا را نیز در نتیجه مقاومت جهادی مجاهدین افغانستان، ناکام و مجبور به عقب نشینی از افغانستان ساختیم».

این بیانیه پایان پیروزی بر سه امپراتوری مستبد جهان را نصرت خداوند دانست و گفت: جای بسی افتخار است که در سالگرد استقلال افغانستان، این کشور در آستانه گرفتن استقلال از اشغال آمریکایی‌ها نیز هست.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها