در جریان یک دیدار حضوری در سئول؛

گفتگوی نمایندگان هسته‌ای کره جنوبی و آمریکا پیرامون کره شمالی

گفتگوی نمایندگان هسته‌ای کره جنوبی و آمریکا پیرامون کره شمالی
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 07:58

نمایندگان بلندپایه هسته ای کره جنوبی و ایالات متحده روز دوشنبه با یکدیگر در سئول دیدار و پیرامون تلاش‌های مشترک برای ازسرگیری گفتگو با دولت کره شمالی گفتگو کردند.

العالم - آسیا

به نقل از یونهاپ، در پی تشدید تنش‌ها در روابط سئول- پیونگ یانگ بر سر برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، نمایندگان بلندپایه هسته‌ای از دو کشور کره جنوبی و ایالات متحده روز دوشنبه در سئول با یکدیگر دیدار و پیرامون تلاش‌های مشترک برای از سرگیری گفتگو و تعامل با کره شمالی گفتگو کردند.

این دیدار و گفتگو میان «نوه کایو-دوک» نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی و «سونگ کیم» فرستاده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی در حالی انجام گرفت که سئول و واشنگتن درصدد یافتن راه‌هایی برای تشویق و ترغیب پیونگ یانگ به بازگشت به پای میز مذاکره از طریق ابتکارهای بشردوستانه و سایر شیوه‌ها هستند.

سونگ کیم در آغاز این گفتگوها گفت: «خوشحالم که این فرصت به من داده شد تا با شما و سایر اعضای بلندپایه دولت کره جنوبی در این برهه زمانی مهم تعامل داشته باشم».

فرستاده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی در ادامه افزود: «من فکر می‌کنم که دیدار ما در این مقطع زمانی نشانه دیگری دال بر عزم واشنگتن برای حفظ نزدیک‌ترین همکاری ممکن با جمهوری کره (کره جنوبی) در تمام حوزه‌های مرتبط با کره شمالی است».

از سوی دیگر، نماینده هسته‌ای کره جنوبی نیز ابراز امیدواری کرد که دو طرف بتوانند در مورد راهی «منعطف و خلاقانه» برای پیشبرد تلاش‌های سئول جهت تکمیل روند خلع سلاح هسته‌ای و برقراری صلحی پایدار در شبه جزیره کره بحث و گفتگو کنند.

گفتنی است که دو کشور آخرین دیدار رودروی خود را در سئول و در ماه ژوئن برگزار کردند که در آن دیدار فرستاده ویژه ایالات متحده از پیشنهاد واشنگتن برای دیدار با مقامات پیونگ یانگ «در هر زمان و مکان بدون پیش شرط» خبر داد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها