امیر خواجه فرد: با شناسایی تهدیدها در پی دیپلماسی و راهبرد دفاعی هستیم

امیر خواجه فرد: با شناسایی تهدیدها در پی دیپلماسی و راهبرد دفاعی هستیم
دوشنبه 1 شهريور 1400 - 08:29

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر این که برتری توانمندی‌های ما در دفاع از کشور قابل توجه است، گفت: به دنبال دیپلماسی و راهبرد دفاعی در کشور هستیم و کاملاً سعی کردیم با شناسایی تهدیدها، توانمندی خودمان را در این حوزه ارتقا دهیم.

العالم - ایران / سیاسی

امیر سرتیپ دوم افشین خواجه‌فرد یکشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت ۳۱مرداد روز صنعت دفاعی با عنوان "ارتقای صنعت دفاعی، راهبردها و افق پیش رو؟ "، به تشریح دستاوردها و راهبردهای صنعت دفاعی کشور پرداخت و افزود: ما با تحریم مواجه شدیم، اما توانستیم ناوگان خودمان را حفظ کنیم و آن را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد : در حوزه‌های طراحی و ساخت سامانه‌های جدید ورود پیدا کرده ایم و اگر حفظ ناوگان و تعمیرات اساسی نبود، قطعاً ارتقا پیش نمی‌آمد.

امیر خواجه فرد با تاکید براین که به حوزه هوایی اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم، گفت: باید بدانیم که جنگ‌ها قسمت عمده‌ای از سرنوشتشان در هوا تعیین می‌شود و ما تجربیاتی را نیز در دوران دفاع مقدس به دست آوردیم، لذا برتری توانمندی‌های ما در دفاع از کشور قابل توجه است.

او ادامه داد: امروزه به دانش طراحی دست پیدا کرده ایم که بسیار اهمیت دارد و تسلط بر فناوری را به دست آورده ایم، لذا این موضوع به ما فرصت جدیدی را می‌دهد.

وی گفت: یک دهه است که به ساخت موتور هوایی ورود کردیم و امروز صاحب این فناوری شدیم و در حوزه همکاری مشترک از سوی کشورهای دیگر پیشنهاداتی داریم، افزود: دائما می‌توانیم تکنیک و تاکتیک جدید را به دست آوریم.

امیر خواجه‌فرد گفت: در دانش به صورت بومی عمل می‌کنیم و لذا ناوگان‌های ما نوسازی شده است و صنعت دفاعی می‌تواند در هر کدام از حوزه‌ها به خوبی حرکت کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های صنعت دفاعی کشور افزود: کوثر به عنوان جت پیشرفته است به طوری که طراحی آن از صفر شروع شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که طراحی‌های ما بومی و کاملاً ایرانی است، گفت: یاسین و کوثر پروازشان را از سال ۹۸ آغاز کردند اما به دلیل تحریم یک دهه است که به ساخت موتورهای هوایی ورود پیدا کرده ایم و هواپیمای یاسین را با موتور بومی به پرواز درآوردیم.

وی با تاکید براین که وقتی هواپیما طراحی می‌شود پس دیگر سازنده هستیم، افزود: در حوزه همکاری‌های مشترک پیشنهاداتی به ما شده است لذا کشورهایی هستند که گفتند در کنار هم قرار بگیریم و نوعی را مختص آن کشورها طراحی کنیم.

امیر خواجه‌فرد با اشاره به این که به دنبال انواع دیگری از این نوع هواپیماها هستیم، گفت: در رابطه با کوثر، ۳ فروند را سال گذشته تحویل نیروی هوایی دادیم لذا هواپیما تحویل دادن به همین راحتی نیست.

او ادامه داد: همچنین سه فروند دیگر را آماده تحویل داریم، کوثر خط تولید پایداری دارد و بسته به نیاز نیروها می‌توانیم اقدام های دیگری را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که نقشه راه ما مبتنی بر فناوری است، گفت: تنوع و رنج عملیاتی پهپادها در حال گسترش است و به همین دلیل باید بر فناوری‌های مختلف احاطه داشته باشیم تا تنوع پهپادهای ما افزایش پیدا کند.

وی با تاکید براین که سامانه‌های پدافندی ریز پرنده‌ها برای ما مهم است، افزود: این سامانه‌ها در بسیاری از ماموریت‌های مختلف به ماموریت‌های نیروهای مسلح اضافه شده است و رنج مختلفی از مأموریت‌ها را برای پهپادها لحاظ کرده‌ایم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها