حماس: اسرائیل بمب اتمی دارد ما تفنگ هم برای دفاع نداشته باشیم؟

حماس: اسرائیل بمب اتمی دارد ما تفنگ هم برای دفاع نداشته باشیم؟
پنج‌شنبه 4 شهريور 1400 - 09:47

عضو دفتر سیاسی حماس ضمن اشاره به تجاوزهای رژیم صهیونیستی گفت، فلسطینی‌ها حق دفاع از خود دارند و هنگامی که اقدامات مسالمت‌آمیز جواب نمی‌دهد پس حقشان است که برای دفاع از سرزمین و مقدسات مسلح شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگویی با خبرگزاری «آناتولی» به آخرین تحولات فلسطین پرداخت.

وی در اشاره به تظاهرات اخیر در مرز غز با رژیم صهیونیستی گفت، این اقدامات با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات علیه ملت فلسطین انجام شد.

پروژه مقاومت

الزهار در خصوص پروژه مقاومت هم گفت، این حق فلسطینی‌هاست که در هر مکانی با تمام ابزارها از خود دفاع کنند «اگر ابزارهای مسالمت‌آمیز شکست بخورد این حق ماست که در دفاع از سرزمین و مقدساتمان مسلح شویم».

وی ادامه داد: اسرائیل بمب اتمی دارد پس آیا منطقی است که فلسطینی‌ها برای دفاع از خود تفنگ هم نداشته باشند؟ بویژه، تشکیلات خودگردان از این وظیفه شانه خالی کرده و به یک اصل اشتباه و یک جنایت به نام همکاری امنیتی به اسرائیل روی آورده است.

الزهار سپس گفت، پروژه حماس، مقاومت علیه اشغالگر اسرائیلی است نه پروژه جنگ؛ جنگ یکی از ابزارهای مقاومت است .

وی تأکید کرد: جنگ‌های بدون حساب و کتاب نمی‌خواهیم اما خواهان جنگی نهایی هستیم که سرزمینمان را آزاد کند همانطور که بسیاری از کشورهای تحت استعمار با مقاومت سرزمین خود را آزاد کردند؛ ما خود را برای این موضوع آماده و تجهیز می‌کنیم.

الزهار گفت، مقاومت فلسطین در نبرد اخیر با رژیم صهیونیستی معروف به «سیف القدس» توانست الگویی درباره نحوه وارد کردن ضربه به دشمن ارائه کند و نشان دهد اگر شرایط فراهم باشد چگونه می‌توان فلسطین را آزاد کرد.

تبادل اسرا

وی در اشاره به موضوع تبادل اسرا نیز گفت، تحرکات در این خصوص ادامه دارد اما تا کنون توافقی نهایی حاصل نشده است.

الزهار گفت: هیچ راهی برای آزادی اسرای ما جز با توافقی شبیه به توافق شالیت در سال ۲۰۱۱ وجود ندارد. تکیه اسرائیل بر خوشبیی اشتباه است همانطور که انتظار برای مداخلات عربی و غربی بدون ورود به مذاکرات واقعی در این خصوص شکست خود را اثبات کرده است.

وی ادامه داد: اسرائیل در حال حاضر بازی امنیتی انجام می‌دهد و در حال تلاش‌های اطلاعاتی است و فکر می‌کند که می‌تواند بدون پرداخت هزینه به اسرای خود دست پیدا کند. تلاش می‌کنیم از آنچه در دست داریم (اسرای اسرائیلی) محافظت کنیم و اگر شرایط برای افزایش تعداد آنها باشد، این کار را انجام میدهیم.

الزهار درباه وضعیت این اسرای صهیونیست، زنده یا مرده بودن آنها هم گفت، در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره آنها داده نخواهد شد.

عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل

این عضو حماس از هر تلاشی برای نزدیکی میان کشورهای عربی استقبال کرد و گفت، حماس نفعی از قطع روابط میان این کشورها نمی‌برد و تنها موضوعی که در این خصوص مردود است، آن است که نزدیکی مذکور منجر به افزایش تعداد کشورهای عربی در بحث عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شود.

وی افزود، انتظار می‌دهد کشورهایی که روابط خود با رژیم اسرائیل را عادی‌سازی کرده‌اند از این راه برگردندند و به کمک ملت فلسطین بیایند.

در سال گذشته میلادی بحرین، امارات، مغرب و سودان توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها