نقشه شوم آمریکا برای شعله ور کردن جنگ داخلی افغانستان

نقشه شوم آمریکا برای شعله ور کردن جنگ داخلی افغانستان
شنبه 6 شهريور 1400 - 10:50

ساده‌لوحانه است اگر با در نظر گرفتن 13 نظامی آمریکایی در میان قربانیان انفجارهای فرودگاه کابل، نقش ایالات متحده را در این حادثه خونین نادیده بگیریم؛ تاریخ سیاه استعمار غربی و اسرائیل اشغالگر مملو از جنایاتی است که طی آنها غیرنظامیان موش آزمایشگاهی تسلیحات هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی حکومت‌های غربی شده‌اند.

العالم- تحلیل روز

صادقانه می‌گویم که هدف آمریکا از لشکرکشی به یک کشور عربی و یا اسلامی تامین منافع ملت عربی و مسلمان آن کشور و یا گسترش دموکراسی و حقوق بشر و یا احیای رنسانس اقتصادی نیست بلکه آمریکا بقای اسرائیل را در ویرانی و نابود کردن کشورهای عربی و اسلامی مجاور و نزدیک آن می‌داند. اوضاع و تحولات عراق، سوریه، لیبی، یمن، سودان، سومالی و منطقه سینای مصر موید این واقعیت است و بُعدی از ابعاد طرح "هرج و مرج خلاقانه آمریکا" را نمایش می‌دهد.

افغانستان از این قاعده مستثنی نیست. هدف اول و آخر آمریکا از لشکرکشی به این کشور در سال 2001 تبدیل افغانستان به مرکزی برای صادرات هرج و مرج و آشوب‌ها به تمامی کشورهای منطقه بوده، لذا آمریکا هرگز طی این دو دهه اشغالگری در زمینه تاسیس ارتش ملی مدرن و قدرتمند برای افغانستان گام برنداشته و کمکی به توسعه اقتصادی آن که بتواند ملت افغانستان را از فقر نجات دهد، نکرده است و این حقیقت را می‌توان در نحوه تسلط طالبان بر افغانستان متوجه شد که توانستند در حدود یک هفته پیش بدون هیچ مقاومتی از سوی نیروهای امنیتی و یا بدون درگیری، کنترل این کشور را در دست بگیرند.

وقتی آمریکا مجبور به خروج از کشور تحت اشغالِ خود می‌شود که آن را کاملا ویران کرده و در فقر مطلق فرو برده باشد و زیرساخت‌های آن را نابود و هرج و مرج و درگیری‌های طایفه‌ای در آن ایجاد کرده است. مهم‌تر از اینها، این است که آمریکا زمانی تصمیم به خروج از کشوری می‌گیرد که بذر گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش را در آن پاشیده باشد. همانطور که "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور سابق و "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه اسبق آمریکا به این واقعیت اذعان کرده‌اند.

بدیهی است که هرج و مرج ناشی از عقب‌نشینی مشکوک آمریکا از افغانستان هرج و مرجی کارشناسی‌شده است که با دقت درباره آن بررسی شده است تا بدین ترتیب بستری برای انفجارهای مهیب مانند انفجار فرودگاه کابل آماده شود و جامعه افغانستان را چند دسته کند.

انفجار فرودگاه کابل دور از انتظار نبود و بسیاری درباره آن هشدار داده بودند، بنابراین تصور اینکه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا که از دو دهه پیش روی پرونده امنیتی افغانستان متمرکز هستند، پیش‌بینی این انفجار را نمی‌کردند، دشوار است. در واقع، آمریکا و رژیم‌های صهیونیستی و سعودی، داعش را از سوریه و عراق به این کشور منتقل کرده‌اند تا پروژه هرج و مرج در افغانستان داوم داشته باشد.

قدر مسلم است افغانستان که آمریکا در آن مقادیر زیادی تسلیحات پیشرفته رها کرده، کانونی برای گروه‌های تکفیری- وهابی است که برای اجرای این آموزه و مسلک سعودی با هم رقابت می‌کنند، و با این اوصاف می‌توان گفت که افغانستان آبستن جنگ داخلی است که شراره آن با انفجار کابل شعله‌ور شده است؛ جنگی که درصدد خواهد بود افغانستان را به خنجری بر پشت روسیه و چین و تمام کشورهایی تبدیل کند که آمریکا آنها را تهدیدی علیه منافع نامشروع خود و امنیت اسرائیل می‌داند.

پربیننده ترین خبرها