کرونا|شورای اروپا آمریکا را از فهرست کشورهای امن خارج کرد

کرونا|شورای اروپا آمریکا را از فهرست کشورهای امن خارج کرد
سه شنبه 9 شهريور 1400 - 08:17

مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در آمریکا طی چند روز گذشته ۷ برابر شده است.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، شورای اروپا به کشورهای عضو این اتحادیه توصیه کرد که به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، آن را از فهرست کشورهای امن برای سفر به اروپا خارج کنند.

توصیه شورای اروپا به کشورهای عضو الزامی نیست و هر کشور اروپایی ممکن است مقررات خود را در مورد مسافران آمریکایی به اجرا بگذارد.

شورای اروپا در بیانیه خود گفت: «مسافرت‌های غیرضروری از کشورهایی که در فهرست امن قرار ندارند مشمول محدودیت‌هایی خواهد شد. البته این توصیه ناقض مقررات عمومی نیست و کشورهای عضو می‌توانند به طور موقت این محدودیت را در مورد مسافرانی که واکسن کامل زده‌اند بردارند.»

شورای اروپا علاوه بر آمریکا چند کشور دیگر از جمله لبنان، کوزوو، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو را نیز از فهرست کشورهای امن حذف کرد.

اتحادیه اروپا در زمینه کنترل مسافرت به دلیل بحران کرونا سیاست واحدی ندارد و دولت هر یک از کشورهای عضو می‌تواند در مورد نحوه پذیرش مسافران آمریکایی مقررات خاص خود را وضع کند. این محدودیت‌ها ممکن است منع کامل ورود از آمریکا، معافیت افرادی که واکسن زده‌اند و تست کرونا در محل ورود و یا قرنطینه را شامل شود.

پیش از بحران کرونا، هر سال حدود ۱۵ میلیون گردشگر آمریکایی به اروپا سفر می‌کردند و اعمال محدودیت در مورد آنها می‌تواند به صنعت گردشگری اروپا میلیاردها دلار لطمه بزند.

طی هفته گذشته موارد روزانه ابتلا به کرونا در آمريکا به طور متوسط بالاتر از ۱۵۰ هزار نفر بوده که نشان می‌دهد گستره شیوع ویروس به ماه ژانویه بازگشته است. تعداد افراد بستری شده نیز در هر روز حدود ۸۵ هزار نفر بود که از ماه فوریه تاکنون بی‌سابقه است.

تعداد مرگ و میر روزانه در آمریکا نیز طی چند روز گذشته به بالای هزار و ۲۰۰ نفر رسیده که هفت برابر رقم مشابه در اوایل ژوئیه امسال است.

پربیننده ترین خبرها