خیز کرونا در اروپا؛ افزایش بی سابقه مبتلایان در نروژ

خیز کرونا در اروپا؛ افزایش بی سابقه مبتلایان در نروژ
چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 16:09

افزایش بی‌سابقه مبتلایان به کرونا در نروژ برنامه های بازگشایی ها دراین کشور را به تعویق انداخت. بر اساس گزارش سامانه نظارت بر بیماری های مسری نروژ موسوم به MSIS در روز اول سپتامبر (۱۰ شهریور) در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۷۹۶ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ در این کشور ثبت شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش شبکه خبری ملی «ان آر کی» نروژ، ابتلا به کرونا برای اولین بار افزایش بی سابقه ای داشته است و به همین نسبت شمار بستری ها در بیمارستان ها هم افزایش یافته است. تاکنون ۵۶.۴ درصد از جمعیت ۵ میلیون و سیصد هزار نفری نروژ واکسینه شده اند.

با این حال، روز سه شنبه ۸۹ بیمار کرونایی در سراسر نروژ در بیمارستان در بخش های مراقبت های ویژه و درمان های تنفسی بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن افزایش نشان می اد. تعداد بیماران از ۲۶ مه (اردیبهشت) تاکنون در این کشور افزایش یافته است.

بررسی ها نشان می دهد که میزان ابتلا به کرونا در این کشور اسکاندیناوی در یک هفته گذشته به نسبت هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این کشور از ۱۱ به ۲۳.۱ درصد افزایش یافته است و این کشور از از نظر ابتلا در یک هفته در رده بالاتری در مقایسه با فنلاند،، دانمارک و ایسلند قرار داده است.

روزنامه نروژی «وردنگ گنگ» نیز گزارش داده که میزان آلودگی به بیماری اکنون سه برابر ارزیابی موسسه ملی سلامت عمومی در الگوهای خود هست.

میزان بالای ابتلا به کرونا در نروژ در برنامه های بازگشایی در این کشور تاثیر گذاشته است.

نروژ اکنون در حال بررسی تزریق دوز سوم واکسن به افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و واکسیناسیون کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله است.

دستیار مدیر مرکز سلامت عمومی نروژ نیز گفته که هدف واکسیناسیون ۹۰ درصد جمعیت است. وی تایید کرده که ایمنی جمعی غیرممکن است اما از وقوع بیماری جدی و بستری شددن در بیمارستان جلوگیری می کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها