الحشد الشعبی عراق ویدیوی جدیدی از سردار سلیمانی در سالروز آزادی منطقه ترکمن نشین آمرلی منتشر کرد

چهارشنبه 10 شهريور 1400 - 19:56

به مناسبت هفتمین سالروز آزادسازی شهر «آمرلی» به عنوان نقطه تحول در جنگ با گروه تروریستی داعش در شمال عراق، سازمان الحشد الشعبی یک ویدئو جدید از سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در میان فرماندهان عراقی از جمله شهید حاج «ابومهدی المهندس» فرمانده نیروی الحشد الشعبی منتشر کرد.

العالم ـ عراق

در این ویدئوی نادر، برای نخستین بار سپهبد شهید قاسم سلیمانی با زبان عربی در میان فرماندهان عراقی درباره آزادی آمرلی سخن می گوید.

این ویدئو در یک منطقه باز در حوالی آمرلی تهیه شده درحالی که سپهبد شهید سلیمانی به همراه دیگر فرماندهان الحشد الشعبی بر روی خاک نشسته نقشه آزادی آمرلی را جلو خود گذاشته و پیرامون آزادی این منطقه ترکمن نشین با همدیگر بحث می کنند.

از نکات جالب توجه این ویدئو، شوخی و مزاح فرماندهان الحشد الشعبی با سپهبد شهید سلیمانی است که یکی از آنها حاج «ابوفدک المحداوی» فرمانده فعلی الحشد الشعبی است.

فرماندهان دیگر حاضر در این ویدئو طبق به گفته کارشناسان، شهیدان «ابومنتظر المحمداوی» و همچنین «ابوعلی الکوفی» (مسوول عملیات اجرایی در الحشد الشعبی) هستند که از جمع پنج نفره آنها در ویدئوی منتشر شده، سه نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمده و دو نفر (ابوفدک و ابوعلی الکوفی) هنوز زنده هستند.

شهید ابومنتظر المحمداوی که سابقه سالها مبارزه با رژیم بعث را در کارنامه خود دارد و از فرماندهان برجسته سازمان بدر به شمار می رود، در مزاح با شهید سلیمانی که درباره آزادی آمرلی و حومه آن سخن می گوید جواب می دهد: «حاجی! شما هرجا بگویید ما حاضریم برویم.»

فرمانده شهید حاج ابومنتظر المحمداوی در ۱۳ ژولای ۲۰۱۵(۲۲ تیرماه ۱۳۹۴) در جریان عملیات آزادی سازی استان الانبار از لوث گروه تروریستی داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ابوفدک المحمداوی جانشین فعلی شهید حاج ابومهدی المهندس نیز در این ویدئو به شهید سپهبد قاسم سلیمانی می گوید: «من مشکلی ندارم، همین الان می خواهید حمله کنیم، حاضریم.»

شهید ابومهدی المهندس نیز در پاسخ همه آنها می گوید: «الان وقت نماز ظهر است، نماز را می خوانیم و بعد از آن حمله را شروع می کنیم.»

در این ویدئو سپهبد شهید سلیمانی و همچنین شهید ابومهدی المهندس بارها از اینکه فرماندهان عراقی درباره عملیات آزادسازی آمرلی مزاح می کنند، با لبخند و تبسم می خواهند که عملیات را جدی بگیرند.

شهر ۲۰ هزار نفری آمرلی از توابع استان صلاح الدین (۹۰ کیلومتری شرق تکریت) در حومه جنوبی استان کرکوک در ۲۰۱۴ در محاصره کامل گروه تروریستی داعش قرار داشت اما بعد از ۸۹ روز مقاومت دلاورانه زنان و مردان این شهر در ۳۱ اوت ۲۰۱۴ (نهم شهریورماه ۹۳)، به دست نیروهای الحشد الشعبی آزاد شد.

شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در این حمله حضور داشتند و اولین کسانی بودند که وارد شهر شده و مورد استقبال اهالی ترکمن تبار شهر آمرلی قرار گرفتند.

بعد از شکست حصر آمرلی و آزادی سازی آن، خون جدیدی در رگ های نیروهای مسلح عراق از جمله ارتش، پلیس و سازمان مبارزه با تروریسم دمیده شد و پیروزی های متعاقب در این کشور علیه گروه تروریستی داعش اتفاق افتاد.

برخلاف آمریکایی ها که ادعا می کردند، آزادی عراق از گروه تروریستی داعش به ۲۰ سال وقت نیاز دارد، نیروهای مسلح عراقی توانستند در عرض سه سال، بر این گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش پیروز شوند.

ویدئو جدید منتشر شده سازمان الحشد الشعبی درباره آزادسازی شهر آمرلی، در سطح شبکه های اجتماعی و رسانه های عراقی به دلیل وضوح سخنان فرماندهان شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس مورد توجه گسترده ای واقع شده است.

پربیننده ترین خبرها