یورش نظامیان صهیونیست به یک مدرسه دخترانه در قدس اشغالی

یورش نظامیان صهیونیست به یک مدرسه دخترانه در قدس اشغالی
پنج‌شنبه 11 شهريور 1400 - 10:14

منابع از یورش نظامیان صهیونیست به یک مدرسه دخترانه در قدس اشغالی خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی
به گزارش پایگاه خبری العهد، وزارت آموزش و پرورش فلسطین با اعلام خبر یورش نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به یک مدرسه دخترانه در قدس اشغالی و بازداشت مدیر این مدرسه و بازجویی از کارکنان و مصادره پرونده‌های مربوط به امور آموزشی و تحصیلی، این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کرد.

این وزارتخانه در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که حمله به مدرسه و ارعاب دانش آموزان دختر و کادر آموزشی نشان دهنده روش استکباری رژیم اشغالگر است که به شکل مداوم بخش آموزشی را هدف می‌گیرد؛ به ویژه در قدس اشغالی که فلسطینیان ساکنان آن از سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی این شهر و ضربه‌زدن به هویت ملی جمعی فلسطینیان رنج می‌برند.

وزارت آموزش و پرورش فلسطین همچنین از همه موسسات بین‌المللی حقوق بشر و حامیان آموزش و پرورش خواست تا مقامات رژیم اشغالگر را برای جلوگیری از تکرار چنین تجاوزاتی که نقض آشکار حقوق بشر محسوب می‌شود تحت فشار قرار دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است، ارتش رژیم اشغالگر از ابتدای سال تحصیلی با ایجاد مانع در راه رسیدن دانش آموزان به مدارس و تعقیب و بازداشت آنها همواره میان دانش آموزان و کودکان فلسطینی ارعاب ایجاد می‌کند که این امر با ارزش های حقوق بشری و هنجارهای بین‌المللی مغایرت دارد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که نظامیان صهیونیست به همراه دو دستگاه «بولدوزر» صبح دیروز به روستای بیت تعمر حمله کردند تا خانه های فلسطینی ها را تخریب کنند.

بیشتر بخوانید

ادامه فعالیت‌های خشم شبانه در غزه/ زخمی شدن چندین جوان فلسطینی

جهاد اسلامی فلسطین: مقاومت علیه صهیونیست‌ها باید شدت بگیرد

تلاش صهیونیست‌ها برای سرقت آثار باستانی و نابودی هویت فلسطین

بنابر این گزارش، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی با یورش به این منطقه در شرق بیت لحم اشغالی خانه یک شهروند فلسطینی ساکن روستا را با بولدوزر تخریب کردند.

رژیم صهیونیستی، به بهانه دریافت نکردن پروانه ساخت، تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری را شدت بخشیده است.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی نیز یکشنبه گذشته اعلام کرد که در دو هفته گذشته، رژیم صهیونیستی 31 خانه شهروندان فلسطینی را در کرانه باختری تخریب و مصادره کرده است.

در بیانیه‌ای که دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی در این باره منتشر کرد، آمده است که از 9 تا 23 اوت، 31 خانه شهروندان فلسطینی تخریب و مصادره شده که منجر به آوارگی 680 فلسطینی از جمله 14 کودک شده است.

سفیر فلسطین در سازمان ملل متحد تیر ماه گذشته با ارسال نامه‌ای به دبیرکل، رئیس دوره‌ای شورای امنیت و مجمع عمومی این سازمان نسبت به تخریب گسترده خانه‌های مردم فلسطین توسط صهیونیست هشدار داد و نوشت که تنها در سه ماهه اخیر 72 ساختمان تخریب شده که منجر به آوارگی 78 نفر از جمله 47 کودک و 15 زن شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها