حماسه زندان "جلبوع" آزادسازی فلسطین را نزدیک کرده است

حماسه زندان
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 22:45

زمانی‌که 6 اسیر فلسطینی توانسته‌اند با حفر تونل ده‌ها متری در سلول‌شان، خود را از زندان فوق‌امنیتی اسرائیل آزاد کنند، پس باید به این درک رسید که آزادسازی فلسطین "رویا" نیست بلکه "حقیقتی" است که فلسطینیان دیر یا زود آن را ثبت خواهند کرد. فلسطینی که با ناخن‌های خود سنگ را می‌تراشد به راحتی می‌تواند با سلاح خود، سرزمینش را آزاد کند.

العالم- کشکول

خبر فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان اسرائیلی، این رژیم را به هراس افکنده است؛ زیرا بحران و خلأ در سیستم امنیتی آن آشکار شده و از سوی دیگر، نگران است که اسیران دیگر نیز خودشان را آزاد کنند. این اسرا سنگ و خاک را با ناخن‌های خود نکَندند تا از مرگ و شکنجه فرار کنند، بلکه آنها خودشان را آزاد کردند تا بار دیگر با سلاح‌شان، به مبارزه با رژیم اشغالگر اقدام کنند.

تمام رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی، اسرای فلسطینی را که با کمک ناخن‌های‌شان خودشان را آزاد کرده‌اند، "خطرناک" توصیف کرده‌اند. لذا ارتش اسرائیل به کمک بالگردهایش در حال جست‌وجوی گسترده این اسرا است و در سرتاسر فلسطین اشغالی به‌ویژه در منطقه "بیسان" و منطقه شمالی فلسطین اشغالی آماده‌باش اعلام کرده است. چرا؟ به دلیل ترس و نگرانی از این‌که این 6 اسیر عملیاتی استهشادی در داخل فلسطین اشغالی صورت دهند!!.

موضوع عجیب دیگر درخصوص خبر آزادی شش اسیر فلسطینی، وابستگی‌های سیاسی آنهاست؛ 5 تا از این اسیران از اعضای جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر از اعضای فتح هستند. وابستگی‌های سیاسی و حزبی هرگز نمی‌تواند باعث دودستگی میان فرزندان فلسطینی شود که برای تحقق یک هدف مقدس، یعنی آزادسازی فلسطین، مبارزه می‌کنند. حماسه زندان "جلبوع" که اسرای فلسطینی آن را خلق کرده‌اند، در تاریخ فلسطین ثبت خواهد شد و ایمان فلسطینیان را به قضیه‌شان تقویت، و همچنین موعد آزادسازی فلسطین را نزدیک‌تر خواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها