وزیر کشور عربستان سعودی با امیر قطر دیدار کرد

وزیر کشور عربستان سعودی با امیر قطر دیدار کرد
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 21:58

وزیر کشور عربستان سعودی که به قطر سفر کرده است با امیر این کشور درباره تقویت روابط فیمابین دو کشور گفت‌وگو کرد.

العالم _ عربستان سعودی

«عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز» امروز با «تمیم بن حمد آل ثانی» در دوحه دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اعلام کرد که امیر قطر امروز در دفتر خود با با وزیر کشور عربستان دیدار و درباره روابط میان دو کشور برادر و راه های حمایت و توسعه آن گفت‌و‌‌گو کرد.

خبرگزاری عربستان سعودی(واس) نیز گزارش داد عبدالعزیز بن سعود در دیدار با امیر قطر سلام «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولی‌عهد این کشور را به امیر قطر رساند و برای این کشور و دولت و ملت آن پیشرفت و رفاه مستمر را آرزو کرد.

در این دیدار «منصور بن خالد بن فرحان» سفیر عربستان سعودی در دوحه و «هشام بن عبدالرحمن الفالح» مشاور وزارت کشور عربستان سعودی نیز حضور داشتند.

وزیر کشور عربستان طی یک سفر دوره‌ای و از عراق عازم قطر شده بود. او در عراق نیز با نخست‌وزیر و شماری از مقامات این کشور دیدار و بر تقویت روابط امنیتی میان دو کشور به خصوص در آنچه مبارزه با تروریسم خوانده شده است، تاکید کرد.

وزیر کشور عربستان سعودی در سایه بهبود روابط ریاض و دوحه پس از توافق نشست «العلا» در اوایل سال جاری میلادی به دوحه سفر کرده است.

چهار کشور عربی، عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات، در سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بستند.

اما در تاریخ چهارم ژانویه ۲۰۲۱ ( ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹) و پس از گذشت حدود چهار سال از قطع روابط کشورهای یادشده، چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به میزبانی عربستان سعودی در شهر «العُلا» در شمال غرب این کشور برگزار شد که این نشست به نشست آشتی چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با قطر معروف شد. سفارت عربستان سعودی از همان ژانویه گذشته، در دوحه بازگشایی شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها