عواقب خطای رژیم صهیونیستی در صورت تلاش برای کشتن 6 اسیر فلسطینی

عواقب خطای رژیم صهیونیستی در صورت تلاش برای کشتن 6 اسیر فلسطینی
چهارشنبه 17 شهريور 1400 - 07:40

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، در صورت مبادرت رژیم صهیونیستی به قتل ۶ اسیر فلسطینی که از زندان فرار کرده‌اند، پیامد آن وقوع جنگ شدید با غزه خواهد بود.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش پایگاه معا فلسطین، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد؛ بر اساس ارزیابی های ارتش این رژیم، اگر ۶ اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کرده اند توسط اسرائیل به قتل برسند، جنگ شدیدی با غزه رخ خواهد داد.

بر همین اساس، در ارتش رژیم صهیونیستی بحث هایی مطرح شده مبنی بر اینکه این ۶ اسیر، خود را زنده تسلیم نیروهای ارتش نمی کنند.

این گزارش می افزاید؛ ارتش رژیم صهیونیستی از دستگیری نزدیکان، خویشاوندان و خانواده های این ۶ اسیر فلسطینی در جنین به خاطر ترس از اینکه اوضاع در این منطقه متشنج شود، خودداری کرده است.

بنا به ادعای این رسانه صهیونیستی، این اسرا سعی خواهند کرد عملیات علیه نیروهای اسرائیلی یا عملیات ربودن اسرائیلی ها را انجام دهند که سایر اسرا از زندان های اسرائیل آزاد شوند.

پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، ساعت یک بامداد دوشنبه (۱۵ شهریور) موفق شدند از زندان «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی که از مهمترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، فرار کنند.

در پی این رویداد کم سابقه که یک شکست سنگین امنیتی را برای اسرائیل رقم زد، مقامات اسرائیلی به این جمع بندی رسیدند که سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم سست و رخنه پذیر است.

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی با اذعان به ناکامی در جستجوی 6 اسیر فلسطینی اعلام کردند که با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع این رژیم، اما عملیات تعقیب و جستجوی آنها کماکان بی نتیجه بوده و هیچ پیشرفتی نداشته است.

جنبش‌های مختلف فلسطینی اعم از فتح، حماس و جهاد اسلامی فرار اسرا را «رویدادی مبارک» نامیده و آن را شادباش گفتند و بسیاری از فلسطینی‌ها نیز در شهرهای مختلف کرانه باختری و نوار غزه به خیابان آمدند و با توزیع شیرینی و به صدا درآوردن بوق ماشین‌ها، ابراز خوشحالی کردند.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس سه شنبه شب در تماس تلنفی با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، فرار شش اسیر فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان اسرائیلی از طریق تونل را تبریک گفت.

پربیننده ترین خبرها