میقاتی: تشکیل دولت لبنان را امروز اعلام می‌کنیم

میقاتی: تشکیل دولت لبنان را امروز اعلام می‌کنیم
جمعه 19 شهريور 1400 - 13:58

پس از گزارش منابع لبنانی درباره احتمال دیدار مأمور تشکیل کابینه این کشور با رئیس‌جمهور لبنان، مأمور تشکیل کابینه لبنان به رسانه‌ها خبر داد که اعضای کابینه خود را امروز اعلام خواهد کرد.

العالم _ لبنان

«نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه لبنان، ظهر امروز به یک شبکه لبنانی خبر داد که رسما امروز تشکیل دولت لبنان را اعلام خواهد کرد.

مأمور تشکیل کابینه لبنان در این خصوص به شبکه «لبنان۲۴» گفت که لحظاتی قبل با رئیس‌جمهور این کشور گفت‌و‌گویی تلفنی داشته و از او خواسته که زمانی برای دیدار با یکدیگر مشخص کنند تا او اعضای نهایی کابینه خود را ارائه کند.

طبق این گزارش، زمانی برای دیدار مشخص شده و این دیدار امروز صورت خواهد گرفت.

میقاتی در این گفت‌و‌گو به لبنانی‌ها اطمینان خاطر داد که تشکیل دولت لبنان را، بعد‌از‌ظهر امروز، اعلام خواهد کرد.

پیش از این، «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» در ارتباط با کابینه میقاتی گفته بود که این لیست اعضای کابینه بر پایه فرمول سه هشتم است. به این معنا که رئیس‌جمهور، هشت وزیر، نخست‌وزیر هشت وزیر و حزب‌الله و جنبش امل نیز روی هم رفته هشت وزیر پیشنهاد کرده‌اند.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی ندارد و «حسان دیاب» همچنان به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها