بایدن پس از دو دهه ناکامی در اشغال افغانستان، وحدت ملی را بزرگترین درس حملات ۱۱ سپتامبر دانست

بایدن پس از دو دهه ناکامی در اشغال افغانستان، وحدت ملی را بزرگترین درس حملات ۱۱ سپتامبر دانست
شنبه 20 شهريور 1400 - 08:41

رئیس جمهوری آمریکا به مناسبت بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در پیامی ویدئویی بدون اشاره به ناکامی های واشنگتن در ادعای مبارزه با تروریسم گفت که "وحدت ملی" بزرگترین درس حملات ۱۱ سپتامبر است.

العالم ـ آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، بدون اشاره به شکست در مبارزه با تروریسم و دو دهه اشغال افغانستان در پی حملات ۱۱ سپتامبر افزود: وحدت به این معنی نیست که همه ما باید یک چیز را باور کنیم بلکه باید به عنوان یک ملت به یکدیگر احترام بگذاریم و به هم ایمان داشته باشیم.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد ما مورد بسیار نادر حس واقعی وحدت ملی را پس از ۱۱ سپتامبر دیدیدم.
بایدن همچنین بدون هیچ اشاره ای به ترویج اسلام هراسی و به خاک و خون کشیدن منطقه غرب آسیا پس از این حملات مدعی شد که نسل ۱۱ سپتامبر برای خدمت و محافظت علیه تروریسم به پا خاست تا به تروریست ها و هر کسی که قصد آسیب رساندن به آمریکا را دارد، نشان دهد ما به دنبال شما خواهیم آمد و این هرگز متوقف نخواهد شد.
وی خطاب به خانواده های دو هزار و ۹۷۷ نفر از بیش از ۹۰ کشور در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در شهر نیویورک، آرلینگتون ویرجینیا، و شنکسویل پنسیلوانیا کشته شدند و هزاران نفر دیگری که زخمی شدند، گفت: آمریکا و جهان یاد شما و عزیزانتان را همواره گرامی می‌دارد.
به گزارش ایرنا، صبح روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی، ۱۹ عضو القاعده با ۲ فروند هواپیمای تجاری- مسافری ربوده شده، برج‌های دو قلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک را هدف گرفتند. آنها هواپیمای سوم را به ساختمان پنتاگون در ارینگتون در ایالت ویرجینیا کوبیدند و تنها هواپیمای چهارم بود که در مسیر واشنگتن، در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد و نتوانست ماموریت خود را به پایان برساند.

در این حملات بزرگ تروریستی ۱۵ تبعه سعودی، دو تبعه اماراتی، یک تبعه مصری و یک لبنانی شرکت داشتند؛ همگی عضو شبکه تروریستی القاعده بودند که از مبداء و کانون پرورش تروریسم یعنی عربستان تغذیه فکری و روانی شده بودند.

پربیننده ترین خبرها