شکست فجیع رژیم صهیونیستی؛ مقاومت "تل آویو" را تهدید کرد

شکست فجیع رژیم صهیونیستی؛ مقاومت
شنبه 20 شهريور 1400 - 22:17

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی، صد ساعت پس از شکست فجیع و ذلت بار، با توسل به فریبکاری و استفاده از کمبود امکانات فلسطینی ها، و نه هوش خود توانست 4 نفر از اسرای تونل آزادی را دوباره دستگیر کند، این عملیات هیچ کمکی به اصلاح وجهه دستگاه اطلاعاتی و امنیتی این رژیم نکرد ولی اسرای بالاخره آزاد خواهند شد.

العالم - در گوشی

لبخند رهاشدگان از بند – که دوباره اسیر شدند – دشمن را بر زمین زده و روح امید را در دل ملت فلسطین و ملت های آزاده زنده کرد. با اینکه دستگیری دوباره چهار اسیر از مجموع شش اسیر رهاشده دل همه را به درد آورد اما عملیات حفر تونل و رسیدن به آزادی یکی از پیچیده ترین عملیات های امنیتی و اطلاعاتی بود.

به محض انتشار خبر بازداشت دوباره تعدادی از رهاشدگان تونل آزادی، مناطق مختلفی از کرانه باختری شاهد حرکت خودجوش مردم و درگیری آنها با نظامیان رژیم صهیونیستی بود. در جنین رزمندگان مقاومت، پست نظامی الجلمه را زیر آتش گرفتند. این پست، طی روزهای گذشته چهار بار هدف حمله قرار گرفته است.

عملیات تونل آزادی، سیلی محکمی به صورت دستگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی بود. رهاشدگان، از تمام موانع امنیتی و تجسسی محکم و نفوذناپذیر رژیم صهیونیستی عبور کرده و به آزادی رسیدند و دستگاه سیاسی و امنیتی این رژیم در شوک و دیوانگی فرو بردند به طوری که این رژیم همه نیروها و گردان های خود را به خدمت فراخوانده و هزاران نظامی را مأمور یافتن آنها کرد. این رژیم بعدها اعلام کرد که یعقوب قادری، محمد قاسم و سپس محمد عارضه و زکریا زبیدی را دستگیر کرده است و گفت که جستجو برای یافتن دو نفر باقیمانده ادامه دارد.

رسانه های عبری هم با انتشار عکس ها و ویدیوهایی از بازداشت این افراد در قالب عملیات روانی و تبلیغات حساب شده سعی می کنند اعتبار این رژیم را که در عملیات تونل آزادی به باد رفت، احیا کنند. همچنین می کوشد با تکرار مداوم ماجرا اعتماد جامعه فلسطین به فلسطینی های داخل را از بین ببرد.

اما در مقابل روزنامه عبری معاریو با انتشار گزارش طولانی، به تشریح شکست فجیع رژیم صهیونیستی در عملیات فرار اسراری فلسطینی از زندان بسیار مستحکم و غیر قابل نفوذ جلبوع و به تشریح میزان بودجه تخصیص یافته برای زندانهای رژیم پرداخت و گفت که سالانه حدود 8 میلیارد شیکل به این زندان ها اختصاص می یابد در حالی که تعداد پرسنل آن از 8600 نفر فراتر نمی رود.

گروه های مقاومت با ادای احترام به اسرای رهاشده و قهرمانان عملیات تونل آزادی تأکید کرد که بازداشت برخی از این قهرمانان، بخشی از مبارزه پایان ناپذیر با رژیم اشغالگر است که انگیزه ای قوی برای فرزندان فلسطین است تا مقاومت و انتفاضه توفنده خود را در مقابل رژیم صهیونیستی ادامه دهند. این گروه ها تأکید کردند که هر گونه آزار و آسیب به این رزمندگان، به منزله اعلام جنگ با ملت فلسطین است و تل آویو بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

در پایان تردیدی نیست که بازداشت برخی از این اسرا، بخشی از روند طولانی مبارزه است و ملت فلسطین در دفاع از اسرا و حقوق و مقدسات خود به مبارزات خود ادامه می دهند. دستگیری دوباره قهرمانان جلبوع، تأثیری در ماهیت و شدت شوکی که به دستگاه امنیتی و اطلاعاتی این رژیم اعم از زندان ها یا دستگاه جاسوسی وارد کرده است، ندارد.

پربیننده ترین خبرها