در ادامه تحولات افغانستان؛

برافراشته شدن پرچم طالبان بر فراز کاخ ریاست جمهوری افغانستان

برافراشته شدن پرچم طالبان بر فراز کاخ ریاست جمهوری افغانستان
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 09:43

«ملا محمدحسن آخوند» نخست وزیر دولت موقت طالبان، با برافراشتن پرچم این گروه بر فراز کاخ ریاست جمهوری این کشور در کابل، رسما آغاز به کار حکومت جدید را اعلام کرد.

العالم - جهان اسلام

به گزارش آسوشیتدپرس، همزمان با برگزاری مراسم سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا، «احمدالله متقی» رئیس شعبه چند رسانه‌ای کمیسیون فرهنگی طالبان گفت که پرچم این گروه توسط «ملأ محمد حسن آخوند» نخست وزیر دولت موقت طالبان، در مراسمی ساده بر فراز کاخ ریاست جمهوری افغانستان برافراشته شد.

متقی در این باره گفت که به اهتزاز درآمدن پرچم به معنی آغاز رسمی کار دولت جدید در افغانستان است.

«حامد کرزای» رئیس جمهور اسبق افغانستان نیز در توییتی که در همین رابطه منتشر کرد خواستار «صلح و ثبات» شد و ابراز امیدواری کرد که کابینه موقت جدید که هیچ زن یا شخصیت‌هایی غیر از طالبان را شامل نمی‌شود، تبدیل به دولتی شامل افراد از همه قومیت‌ها شود چرا که دولتی فراگیر می‌تواند چهره واقعی کل افغانستان باشد.

طالبان هفته گذشته فهرست اعضای کابینه و رئیس دولت جدید در افغانستان را معرفی کرد که بر خلاف وعده‌های اولیه این گروه، خبری از فراگیر بودن و وجود چهره‌ها و شخصیت‌ها از اقوام مختلف این کشور در دولت مذکور نیست.

جبهه پنجشیر در افغانستان به رهبری «احمد مسعود» که در حال مبارزه با طالبان در دره‌های ولایت پنجشیر و نواحی اطراف آن است، با بیان اینکه کابینه معرفی شده از سوی طالبان مشروعیت ندارد اعلام کرد که این جبهه بعد از مشورت با شخصیت‌های سیاسی، ساختار حکومت انتقالی مردم سالار را اعلام خواهد کرد.

مهر

پربیننده ترین خبرها