سعودی‌ها به دنبال تقویت روابط با کردستان عراق

سعودی‌ها به دنبال تقویت روابط با کردستان عراق
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 22:05

سفیر عربستان سعودی در عراق با سفر به اربیل با بارزانی دیدار کرد و گفت که کشورش مایل به توسعه روابط با منطقه کردستان عراق است.

العالم - عربستان سعودی

«عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان سعودی در عراق امروز (یکشنبه) به اربیل مرکز کردستان عراق رفت و با «نیچروان بارزانی» و «مسعود بارزانی» دیدار کرد.

در بیانیه دفتر ریاست منطقه کردستان عراق آمده است که سفیر دولت سعودی در این دیدار سلام سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان را به نیچروان بارزانی ابلاغ کرد و در ادامه طرفین در خصوص اوضاع عراق و منطقه، جنگ با تروریسم و تهدیدات داعش و مسائل مورد اهتمام دو طرف بحث و گفت‌و‌گو کردند.

سفیر دولت ریاض در این دیدار مدعی شد که عربستان سعودی حامی و پشتیبان ثبات و امنیت عراق و منطقه است. او همچنین گفت دولت سعودی مایل است تا روابط خود را با منطقه کردستان عراق در همه زمینه‌ها توسعه دهد.

آن دو در ادامه بر اهمیت وجود تفاهم و دیدگاه مشترک برای حل مشکلات منطقه تأکید کردند. سفیر سعودی پس از آن به دیدار «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان رفت.

چهارشنبه هفته گذشته نیز دو مقام عراقی که یکی از آن‌ها جزء تیم دفتر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر است، خبر دادند که بن سلمان برای بررسی چند پرونده مهم در حال برنامه برنامه‌ریزی برای سفر به عراق است.

ولی‌عهد سعودی در حالی برای سفر به عراق برنامه‌ریزی می‌کند که هفته پیش، «عبدالعزیز بن سعود بن نایف» وزیر کشور سعودی وارد بغداد شد و با مقامات عراقی از جمله مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر، «عثمان الغانمی» وزیر کشور و «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد.

پربیننده ترین خبرها