قتل و ربودن دانشجویان از فرودگاه عدن در شبکه های اجتماعی جنجال بپا کرد

قتل و ربودن دانشجویان از فرودگاه عدن در شبکه های اجتماعی جنجال بپا کرد
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 09:22

جنایت های مداوم مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی علیه مسافران یمنی در فرودگاه عدن که آخرین مورد قتل وحشیانه "عبدالملک السنبانی" و ربودن 4 دانشجوی یمنی در شبکه های اجتماعی جنجال به پا کرد.

العالم ـ یمن

جنایت ربایش و قتل السنبانی جوان یمنی به دست شبه نظامیان مسلح وابسته به "شورای انتقالی جنوب" در منطقه طور الباحه در استان لحج یمن پس از ورود به فرودگاه عدن به اتهام رهبری جنبش انصارالله خشم گسترده ای در شبکه های اجتماعی یمن برانگیخت. طرف های رسمی و غیررسمی بر ضرورت پایان دادن به جنایت های این شبه نظامیان جنایتکار و نابودی آنها و رها کردن یمن از اقدامات وحشیانه آنها علیه ملت یمن تاکید کردند.

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان تصاویر السنبانی وماجرای ترورش به دست مزدوران ائتلاف منتشر کردند. او فقط پس از چند ساعت ورود به خاک میهن برای دیدن وطنش و خانواده اش در صنعا در معرض شکنجه و قتل وحشیانه قرار گرفت.

مجلس نمایندگان یمن قتل السنبانی را یک جنایت وحشیانه توصیف کرد که با تمام قوانین بین المللی حقوق بشر و پیمان های ژنو مغایرت دارد. مجلس نمایندگان یمن تداوم تجاوزگری های ائتلاف سعودی و جنایتهای وحشیانه آنها علیه ملت یمن و نیز جنایت های مزدوران و شبه نظامیان آنها علیه مسافران به خاک یمن را محکوم کرد.

نمایندگان یمن از سازماان های بین المللی و نهادهای حقوق بشر خواستند تا از مردم یمن حمایت کنند و شورای امنیت را تحت فشار بگذارند تا عاملان این جنایتها در دادگاه های بین المللی محاکمه شوند.

روزنامه های الایام و الامناء وابسته به شورای انتقالی قبل از قتل السنبانی ادعا کرده بودند که یک عضو انصارالله با مقدار زیادی دلار بازداشت شده است اما 2 روز بعد جسد این شخص که بر اثر شکنجه و به ضرب گلوله به قتل رسیده بود، از زندان خارج شد.

کاربران شبکه های اجتماعی اما به این جنایت وحشیانه به شدت واکنش نشان دادند.

"Mahmoud Refaat" توییت کرد: این جوان نامش عبدالملک السنبانی در آمریکا به دنیا آمده است و در آنجا اقامت دارد. برای دیدن خانوادش به یمن آمده بود. این جوان در ایست بازرسی در عدن بازداشت شد و روز بعد جسد او را در جاده دیدند. اشغالگری یمن توسط عربستان و امارات یک جرم است که باید در مقابل آن ایستاد.

"یاسر الیمانی" نوشت: عبدالملک السنبانی که از آمریکا برای دیدن خانواده اش آمده بود، مزدوران امارات در عدن او را تا سرحد مرگ شکنجه دادند زیرا از دادن پول به آنها امتناع کرد از این رو او را شکنجه دادند به بهانه آنکه از حوثی هاست.

"حمید رزق" در توییتر نوشت: روز گذشته از سرنوشت کسانی که ناچارند از مناطق اشغالی سفر کنند، سخن گفتم. امروز نیز مزدوران امارات در لحج عبدالملک السنبانی دانشجو را پس از بازداشت در ایست نظامی طور الباحه هنگام بازگشتش از آمریکا به قتل رساندند و تمام وسایل او را غارت کردند این در حالی است که السنبانی در آمریکا دانشجو است و هیچ وابستگی سیاسی و یا فعالیت سیاسی ندارد.

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان همچنین تصاویر 4 دانشجوی یمنی که در فرودگاه عدن ربوده شدند، منتشر کردند. به گفته منابع رسانه ای، عناصر مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات برخوردار است، 4 دانشجوی یمنی را هنگام بازگشت از مالزی در فرودگاه عدن ربودند.

"ناصر حیدر" توییت کرد: در جنایتی جدید که به کارنامه مزدوران ائتلاف جنایتکار در مناطق تحت اشغال افزوده می شود، 4 دانشجوی یمنی هنگام بازگشت از مالزی ربوده شدند و هیچ کسی تاکنون از سرنوشت این 4 دانشجو اطلاعی ندارد کسی نمی داند که تحت بازداشت هسند و یا کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها