جانسون برای بهبود روابط تیره انگلیس و آمریکا، به واشنگتن می‌رود

جانسون برای بهبود روابط تیره انگلیس و آمریکا، به واشنگتن می‌رود
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 10:51

رسانه‌های انگلیس خبر دادند، بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور برای بهبود روابط تیره لندن و واشنگتن طی ماه جاری میلادی با رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار می‌کند.

العالم - اروپا

به دنبال انتقادهای اخیر مقام‌های ارشد انگلیس درباره عملکرد دولت جو بایدن در قبال افغانستان و ایجاد تنش در روابط دو کشور، بوریس جانسون برای بهبود این روابط به آمریکا سفر می‌کند.

طبق گزارش رسانه‌های انگلیس از قبیل رویترز، بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور درصد این است که در سفر چهار روزه به آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت و در کاخ سفید با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند.

روزنامه «تایمز» در گزارشی با اشاره به منابع وابسته به لندن و واشنگتن خبر داد، نخست وزیر انگلیس طی دیدار در کاخ سفید تلاش خواهد کرد که روابط تیره با دولت جو بایدن را بهبود ببخشد.

این رسانه انگلیسی افزود: «انتظار می‌رود که جانسون در جریان سفر چهار روزه به ایالات متحده به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) در نیویورک آغاز شود، با بایدن دیدار و مذاکره کند».

هر چند رویترز و تایمز در گزارش‌های خود توضیح بیشتری درباره چرایی روابط تیره دولت جانسون با دولت بایدن نداده‌اند اما به دنبال خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، مقام‌های ارشد لندن شامل وزیر دفاع انگلیس بارها به تندی از اقدامات و عملکرد واشنگتن انتقاد کردند.

سفر بوریس جانسون به آمریکا و دیدار احتمالی او با جو بایدن در شرایطی انجام خواهد شد که رئیس‌جمهور آمریکا اواخر خردادماه سال جاری برای شرکت در نشست سران «گروه 7» به میزبانی انگلیس به این کشور سفر کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها