پشت پرده تلاش عربستان برای خرید سامانه گنبد آهنین "اسرائیل"

پشت پرده تلاش عربستان برای خرید سامانه گنبد آهنین
پنج‌شنبه 25 شهريور 1400 - 08:33

مقامات سعودی همچنان مثل کبک سر خود را زیر برف کرده و خیال می کنند که می توانند در جبهه نظامی بر یمن پیروز شوند و تصور می کنند صرف اینکه سامانه دفاع موشکی داشته باشند، برای کسب پیروزی کافی است.

العالم - در گوشی

این تصور آنها را بر آن داشته تا یک بار دست به دامان آمریکایی ها شده و از آنها بخواهند سامانه های دفاع موشکی پاتریوت و تاد را از عربستان خارج نکنند، و یک بار اعلام کنند که قصد دارند از روسیه سامانه موشکی اس 400 بخرند یا از یونان چنین سامانه ای را وارد کنند.

به نظر می رسد که عربستان نمی خواهد بپذیرد که تجاوزش به یمن به بن بست رسیده است و از سوی دیگر به خرید اسلحه اعتیاد پیدا کرده است و آن را عاملی تعیین کننده در روند تجاوز 7 ساله خود به یمن می داند.

ذهنیت غیر قابل انعطاف رهبران سعودی در برخورد با یمن آنها را بر آن داشته است تا در تصمیمی ننگین مشتری سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی شوند.

پایگاه "بریکینگ دفنس"، ویژه مسائل نظامی با افشای تلاش های عربستان برای خرید سامانه گنبد آهنین از "اسرائیل" فاش کرد: "سعودی ها به دنبال خرید سامانه گنبد آهنین یا سامانه رهگیری موشک های کروز هستند و این معامله را تا حد زیادی پیش برده اند".

سرخوردگی شدید رهبران سعودی - که ناشی از ناتوانی آنها و متحدانشان در حمایت از تأسیسات نفتی و پایگاه های نظامی شان در مقابل موشک ها و پهپادهای یمنی است -، آنها را بر آن داشته است تا تصمیم به خرید سامانه گنبد آهنین از "اسرائیل" بگیرند. این در حالی است که آنها می دانند که این سامانه هم نتوانسته است موشک های مقاومت را که در عملیات شمشیر قدس از غزه شلیک می شدند، رهگیری کند. این معامله می تواند زمینه ساز و بهانه ای برای سازش عربستان با این رژیم باشد. هر چند که این بهانه عذر بدتر از گناه است و سامانه های دفاعی آمریکایی و غربی و اسرائیلی هیچگاه نمی توانند جلوی موشک ها و پهپادهای یمنی را بگیرند چون یمنی ها قبل از هر چیز مسلح به سلاح این و حقانیت هستند.

پربیننده ترین خبرها