انگلیس جاسوسان خود را در حوزه اقیانوس هند و آرام افزایش می دهد

انگلیس جاسوسان خود را در حوزه اقیانوس هند و آرام افزایش می دهد
جمعه 26 شهريور 1400 - 19:53

فرمانده اطلاعات ارتش انگلیس گفت در پی توافق کشورش با استرالیا و آمریکا، قصد دارد جاسوس‌های بیشتری به حوزه اقیانوس هند و آرام اعزام کند.

العالم ـ اروپا

ارتش انگلیس به‌دنبال جذب جاسوس‌های بیشتر برای استفاده از آن‌ها در حوزه اقیانوس هند و آرام است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «جیم هاکنهال» فرمانده اطلاعات ارتش انگلیس گفت، ارتش این کشور «به‌طور فعالانه در حال استخدام» جاسوسان جدید و اعزام فوری آن‌ها به آسیا است.

این مقام ارتش انگلیس افزود، او اکنون در حال استخدام نیروهای نظامی با توانایی صحبت کردن به زبان ژاپنی است تا بعدتر بتوان از آن‌ها به عنوان مأمور اطلاعاتی استفاده کرد.

هاکنهال درباره علت این اقدام گفت:‌ «زیرا فکر می‌کنم این اقدام راهی کوتاه‌تر از آموزش زبان ژاپنی به مأموران اطلاعاتی فعلی است».

فرمانده اطلاعات ارتش انگلیس افزود: «تلاش ما این است که برای انجام این کار به نحوی از قوه خلاقیت خود استفاده کنیم و امیدوارم چنین افرادی امسال یا نهایتاً سال آینده برای اعزام در دسترس باشند».

سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا بامداد پنجشنبه توافقنامه همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند. برنامه زیردریایی‌های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود. در چارچوب این معاهده به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی‌های اتمی کمک خواهد شد.

بایدن طی سخنرانی در مراسم امضا و اعلام این معاهده گفت:‌ «مشارکت دفاعی با بریتانیا و استرالیا، سرمایه‌گذاری در اتحادها و نوسازی آنها برای مقابله با تهدیدها است و به حفظ توانایی‌های نظامی کمک می‌کند».

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه فرانسه نیز یکی از شرکای اصلی این گروه سه‌جانبه در منطقه هند و اقیانوس آرام است، خبر داد:‌ «ما به استرالیا در ساخت زیردریایی‌های اتمی کمک خواهیم کرد».

«اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا نیز طی اظهاراتی گفت، زیردریایی اتمی مذکور در جریان همکاری نزدیک بین سه کشور در شهر «آدلاید» تولید خواهند شد.

به گزارش فارس، برخی رسانه‌ها و تحلیلگران، هدف اصلی و پنهان از تشکیل این معاهده را تقابل با نفوذ روزافزون چین در شرق آسیا و دیگر مناطق جهان دانسته و تحلیل می‌کنند که این اقدام ممکن است واکنش پکن و کشورهای متحدش را در پی داشته باشد.

تاکنون کشورهای مختلفی از جمله چین، اندونزی و روسیه، درخصوص تبعات این معاهده برای صلح و ثبات منطقه هشدار داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها