به علت کمبود نیرو و تجهیزات؛

ارائه خدمات بیمارستانی در آمریکا محدود شد

ارائه خدمات بیمارستانی در آمریکا محدود شد
شنبه 27 شهريور 1400 - 11:08

خبرگزاری رویترز از کاهش اجباری مراقبت های بیمارستانی در برخی بیمارستان‌های آمریکا به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات در میانه موج جدید افزایش شمار مبتلایان به کرونا خبر داد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز، افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در چندین ایالت آمریکا در هفته جاری، همزمان با کمبود نیرو و تجهیزات، فشار را بر روی بیمارستان ها و کارکنان آن افزایش داده و این در حالی است که برخی بیمارستان ها به دلیل همین کمبود نیرو و تجهیزات در میانه افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر اقدام به جیره بندی خدمات خود کرده اند.

بر اساس آخرین گزارش ها از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، ایالت های مونتانا، آلاسکا، اوهایو، ویسکانسین و کنتاکی در هفته منتهی به ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) بیشترین افزایش شمار بستری شدگان مبتلا به ویروس کرونا را در مقایسه با هفته قبل تجربه کرده اند و در مونتانا به عنوان مثال شمار مبتلایان ظرف یک هفته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس نامه سرگشاده کمیته اجرایی پزشکی، در ایالت آلاسکا هجوم بیماران به بیمارستان ها آنقدر شدت یافته که بزرگترین بیمارستان های این ایالت دیگر قادر به ارائه خدمات نجات بخش نیست.

در این نامه آمده است: «اگر شما یا عزیزانتان به بخش مراقبت های ویژه مانند قلب، جراح تروما یا جراح مغز و اعصاب احتیاج دارید، متاسفانه در حال حاضر ممکن است جایی نداشته باشیم. دیگر هیچ تختی باقی نمانده است».

«نانسی فاستر» نایب رئیس کیفیت و ایمنی بیماران انجمن بیمارستان های آمریکا در این خصوص به رویترز گفت: «برخی کارکنان بیمارستان های آمریکا چنان با موج تازه ای از کووید-۱۹ پس از یک سال و نیم از آغاز همه گیری روبرو شده اند که شغل خود را رها کرده و به مشاغلی غیر از بهداشت و سلامت روی آورده اند».

فاستر همچنین از مشکلات در توزیع اکسیژن مورد نیاز در برخی بیمارستان ها خبر داد و گفت این امر بیماران را در وضعیت وخیمی قرار داده است. فاستر از دلایل این امر را کمبود رانندگان با صلاحیت حمل اکسیژن و کمبود مخازن مورد نیاز برای حمل آن ذکر کرد.

وی همچنین تاکید کرد: «در حالیکه شاهد ابتلای شمار چشمگیری از واکسینه شدگان به کووید-۱۹ هستیم اما بیشتر بستری ها مربوط به واکسینه نشده ها است».

بر اساس تجزیه و تحلیل رویترز از داده های ایالتی تنها در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور)، یک هزار و ۸۵۵ آمریکایی بر اثر کووید-۱۹ جان باختند و ۱۴۴ هزار و ۸۴۴ مورد جدید مبتلا گزارش شد. گفته می شود شمار مبتلایان و مرگ و میر در حال حاضر در بالاترین حد از ماه ژوئن و ژوئیه (خرداد و تیر) گذشته است.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۴۲ میلیون و ۷۹۹ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۶۹۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

این کشور تاکنون توانسته است ۵۵ درصد جمعیت خود را در برابر کووید-۱۹ واکسینه کند.

پربیننده ترین خبرها