توییت مشاور بن‌زاید نقش منطقه‌ای مخرب امارات را لو داد

توییت مشاور بن‌زاید نقش منطقه‌ای مخرب امارات را لو داد
دوشنبه 29 شهريور 1400 - 22:20

"پس از یک دهه رویارویی دشوار، امارات در نبرد علیه پوچی اخوان المسلمین برنده شد و توانست جلوی پیشروی آن را در سرتاسر جهان عرب بگیرد. امارات به تقویت محور ثبات و اعتدال در مواجهه با گروه‌های تروریسم و هرج و مرج کمک کرده است. امارات هم اکنون به سمت قله جدیدی حرکت و خود را برای کارهای مهمتر ملی و جهانی برای دهه آینده آماده می‌کند." این اظهارات را "عبدالخالق عبدالله" مشاور ولیعهد ابوظبی در صفحه خود در توییتر منتشر کرده است.

العالم- کشکول

بدیهی است این اظهارات عبدالخالق عبدالله، که از نزدیکان به حلقه تصمیم‌گیران در امارات محسوب می‌شود، اعترافی صریح به این واقعیت است که امارات مداخله‌ای مستقیم در امور کشورهای منطقه دارد. اگر چه این توییت را باید نوعی تملق‌گویی و تمجید از نظام آل زید خواند.

نیازی است که به این اظهارات مشاور بن‌زاید استناد کنیم و حقیقتی را که برای همگان عیان است مورد تأکید قرار دهیم؛ حقیقتِ نقش منفی و ویرانگر امارات در دوران حاکم فعلی‌اش، محمد بن‌زاید در امور کشورهای عربی، اسلامی و آفریقایی. به نحوی که امارات در تجاوز نظامی و مستقیم علیه برخی کشورها همچون در یمن و لیبی مشارکت داشته و با تزریق دلارها، مسیر انقلاب‌ها را تغییر داده و بر روند امور و تحولات در کشورهای انقلاب‌زده، مانند مصر، تونس، سودان و الجزایر تاثیر گذاشته است و در کشورهایی مانند سوریه و عراق از مزدوران و گروه‌های تکفیری حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند.

موضوع قابل توجه این است که سیاست ابوظبی در دوران حکومتداری بن‌زاید سیاستی است که آمریکا آن را برای برخی رژیم‌های مرتجع و ثروتمند عربیِ منطقه خلیج‌فارس دیکته می‌کند. سیاستی که تماما در خدمت منافع رژیم صهیونیستی است و امارات آن را در مقایسه با دیگر کشورها با دقت اجرا می‌کند.

قدر مسلم آن است که منظور عبدالخالق عبدالله در این ادعایش که" امارات به تقویت محور ثبات و اعتدال در مواجهه با گروه‌های تروریسم و هرج و مرج کمک کرده است"، محور عادی‌سازی با اسرائیل و تسلیم شدن در برابر آمریکا است. ولی منظور مشاور بن زاید از "گروه‌های تروریسم و هرج و مرج" محور مقاومتی است که مخالف هرگونه عادی‌سازی با صهیونیست‌ها و رفتن زیر سلطه آمریکا است. اعتدال اماراتی، همچنانکه در قاموس آمریکایی است، یعنی مزدوری، خیانت و عادی‌سازی. تروریسم نیز از دید امارات و در همین قاموس آمریکایی، همان مقاومت و ملی‌گرایی است.

اما اظهارات مشاور بن‌زاید درباره اینکه امارات هم اکنون " به سمت قله جدیدی حرکت و خود را برای کارهای مهمتر ملی و جهانی برای دهه آینده آماده می‌کند" به نوعی گزافه و تملق‌گویی است؛ زیرا امارات در تلاش برای اجرای کورکورانه سیاست‌های آمریکایی- اسرائیلی جغرافیای خود و ملتش را نادیده می‌گیرد و با گام‌های شتابنده به سمت ناکجاآباد حرکت می‌کند.

پربیننده ترین خبرها