انقلاب 21 سپتامبر؛ حماسه استقلال و آزادی

انقلاب 21 سپتامبر؛ حماسه استقلال و آزادی
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 21:13

هشتگ های "انقلاب 21 سپتامبر" و "آزادی و استقلال" امروز در صدر هشتگ های ترند شده توسط کاربران یمنی قرار گرفت.

العالم-داغ های مجازی

امروز کاربران یمنی در فضای مجازی به انتشار هشتگ های هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر پرداختند که با مرحله ای تعیین کننده از انقلاب اسطوره ای یمن در مقابله با متجاوزان مصادف شده است، متجاوزانی که هیچ دستاوردی جز شکست و خواری در یمن نداشتند.

در این رابطه مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اولین مصاحبه خود با شبکه یمنی المسیره گفت:" انقلاب 21 سپتامبر انقلابی بسیار متفاوت در یمن است و ثبات اسطوره ای آن و انسجام نهادهای دولتی آن، بزرگ ترین دستاورد این انقلاب است".

المشاط خاطرنشان کرد که ائتلاف متجاوز سعی داشت انقلاب ما را تضعیف کند اما این انقلاب اکنون محکم بر جای خود ایستاده است. وی تاکید کرد که آمریکا عامل اصلی جنایت در حق مردم یمن است و افزود: تجاوز بر یمن در درجه اول کار آمریکا است".

المشاط درباره قضیه فلسطین گفت: این انقلاب، انقلاب همه مستضعفان جهان عرب و اسلام و در راس آنها مستضعفان فلسطین است و مساله فلسطین در راس فهرست اولویت‌های انقلاب ۲۱ سپتامبر قرار دارد. یمن بهای موضع خود نسبت به مساله فلسطین را پرداخت می‌کند.

از سوی دیگر، انجمن علمای یمن سالگرد انقلاب 21 سپتامبر را پایگاهی انقلابی دانست که بخاطر براندازی مستکبران مملو از درس ها و عبرت ها است. این انجمن تاکید کرد که انقلاب 21 سپتامبر یوم اللهی دیگر است که ملت یمن در آن بر نیروهای نفوذ کننده پیروز شدند.

گفتنی است که امروز سه شنبه راهپیمایی گسترده ای به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر در یمن برگزار شد. سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله نیز مردم یمن را به حضور گسترده در این راهپیمایی دعوت کرد. ایشان تاکید کرد که حضور مردم نشان دهنده ثبات موضع آنها و ایمان به خداوند و پیروزی است.

کاربری به نام شیخ هادی النهمی در توییتر نوشت:"سید الحوثی در سخنرانی تاریخی جامع و کامل خود حقیقت قبل و بعد از انقلاب را به صورت کامل مطرح می کند و راه حقیقت را در مقابل همه ترسیم می کند. او حجت را تمام کرد، آنچه لازم است ما انجام دهیم قدم نهادن در این راه است تا دولتی مطابق با نقشه قرآنی آن تاسیس کنیم که برای امت ساخته شده و از طریق آن واقعیت ها آشکار شده و نقشه ها افشا می شوند. ".

کاربر دیگری با نام امین الجرموزی نوشت:" نقشه راه نهضت کشور ما با گامی اساسی شروع می شود که سید الحوثی در سخنرانی خود به آن اشاره کرد: عدالت، کرامت و ثبات کشور ما در سایه اشغال و قیمومیت خارجی محقق نخواهد شد. می توانیم وضعیت خود را بر اساس نهضت درستی بنا کنیم که بر پایه خودکفایی باشد و اولین شرط برای تحقق آن، آزادی و استقلال است".

"میساء المقطری" نوشت:"انقلاب همچنان ادامه دارد تا وقتی که مهم ترین بندهای آن اجرا شود و آن، آزدی و استقلال است. این بندها نیز جز پس از خروج آخرین اشغالگر از یمن و لغو کامل محاصره اجرا نخواهند شد".

"محسن الجمال بدیل" نیز با انتشار عکس رهبر انصارلله نوشت:" ای فرمانده انقلاب ملی 21 سپتامبر و ای کسی که مردم را به سوی آزادی و استقلال هدایت می کنی، برای ما یک بنای بلند، باشکوه و اصیل ساختی و عزت از دست رفته مان را به ما بازگرداندی و حاکمیتمان را که مزدوران فروخته بودند برایمان باز ستاندی. ما را با آزادی مان از بندگی نجات دادی و استقلال مردمی که اختیارشان در دست دشمنانشان بود پس گرفتی، بطوریکه آمریکا با خواری و کوچکی گریخت. تو با مستبدان و مستکبران زمین رو در رو شدی".

پربیننده ترین خبرها