تداوم پیشروی‌های ارتش یمن؛ آزادسازی مأرب و شبوه نزدیک شده است

تداوم پیشروی‌های ارتش یمن؛ آزادسازی مأرب و شبوه نزدیک شده است
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 20:57

نیروهای مشترک یمنی به پیشروی‌های چشمگیری در جبهه‌های نبرد در شرق کشور دست یافته‌اند به نحوی که کنترل بخش‌های "بیجان"، "عین" و "عسیلان" در استان شبوه و بخش و شهر "حریب" در استان مأرب را در دست گرفته‌اند.

العالم- یمن

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی در جبهه‌های استان‌های شبوه و مأرب در شرق یمن دچار فروپاشی‌های بی‌سابقه‌ای شده‌اند. نیروهای ارتش یمن دست به حمله‌ای خشن در محورهای نبرد در شبوه زده‌اند و طی یک روز سه بخش بیجان، عین و عسیلان را بعد از درگیری‌های شدید آزاد کرده‌اند.

منابع محلی اعلام کرده‌اند هزاران جنگجو از بیجان به شهر "عتق" مرکز استان شبوه فرار کرده و صدها مزدور دیگر تسلیم ارشد و کمیته‌های مردمی شده‌اند.

منابع نظامی یمنی با رد گزارش‌های رسانه‌های ائتلاف متجاوز درباره بازپس‌گیری برخی مناطق در بیجان و عسیلان، تأکید کرده‌اند نیروهای یمنی به پیشروی‌ها به سمت عنق ادامه می‌دهند.

در مأرب نیز نیروهای یمنی پیروزی‌های قابل توجه و بزرگی داشتند؛ چرا که کنترل‌شان را بر بخش "حریب" کاملا تثبیت کردند. حریب دومین شهر بزرگ در استان مأرب است که به دلیل نزدیکی به بخش "صافر" مرکز چاه‌های نفتی در یمن از موقعیت استراتژیکی برخوردار است و دهمین بخش از مجموع 14 بخش استان مأرب است که آزاد شده‌اند.

پیشروی در مأرب و شبوه دستاوردی بزرگ برای نیروهای یمنی و شکستی سریالی برای ائتلاف متجاوز محسوب می‌شود. رسانه‌های همسو با ائتلاف به شکست در این جبهه‌ها اذعان کرده و گفتند که نیروهای ائتلاف دست به عقب‌نشینی‌های تاکتیکی زده‌اند. در حالی‌که رسانه‌های یمنی این ادعا را رد و تأکید کرده‌اند که قبایل در بیشتر بخش‌های شبوه و مأرب با حضور نظامیان خارجی مخالفت می‌کند و در این مناطق ائتلافی قبیله‌ای علیه ائتلاف شکل گرفته است. افزون بر این، ازادسازی عتق و مارب در سایه فروپاشی بی‌سابقه ائتلاف بسیار نزدیک شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها